برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1386 , دوره  11 , شماره  42 ; از صفحه 83 تا صفحه 117 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي استراتژي هاي بازاريابي در بازارهاي الكترونيكي مورد مطالعه: شركت هاي توليدي برتر ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

استراتژي هاي بازاريابي در بازارهاي الكترونيكي، همواره يكي از مقوله هاي مهمي است كه در حوزه هاي جديد مطالعات بازاريابي مورد توجه قرار گرفته است. اما در اين زمينه ديدگاه هاي بسيار متنوعي ارايه شده است. از سويي ديگر با توجه به اينكه در كشورمان مطالعاتي چنداني در اين زمينه انجام نشده است بنابراين بررسي اين استراتژي ها از اهميت دو چندان برخوردار است، زيرا با ورود به دنياي تجارت الكترونيكي و استفاده از ابزارهاي نوين در حوزه هاي جديد فناوري و تجارت، بنگاه ها ناگزير خواهند شد تا با بكارگيري استراتژي هاي نوين تجاري، خود را براي فشارهاي رقابتي جديد آماده نمايند. نتايج تحقيق نشان مي دهد كه استراتژي هاي بازاريابي در بازارهاي الكترونيكي را مي توان به چهار دسته استراتژي هاي بازاريابي مبادله اي، استراتژي هاي بازارايابي پايگاه داده، استراتژي هاي بازاريابي رابطه اي و نيز استراتژي هاي بازاريابي مبتني بر دانش تقسيم نمود. علاوه با اين بررسي وضعيت شركت هاي برتر ايران، نشان مي دهد كه عمده شركت هاي برتر توليدي ايران به دنبال انتخاب استراتژي هاي بازاريابي مبادله اي مي باشند كه اين استراتژي ها متناسب با شرايط اقتصاد نوين امروزي نمي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سیدجوادین، س.، و اسفیدانی، م.، و آقازاده، ه. (1386). بررسی استراتژی های بازاریابی در بازارهای الکترونیکی مورد مطالعه: شرکت های تولیدی برتر ایران. پژوهشنامه بازرگانی, 11(42), 83-117. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=58655



Vancouver : کپی

سیدجوادین سیدرضا، اسفیدانی محمدرحیم، آقازاده هاشم. بررسی استراتژی های بازاریابی در بازارهای الکترونیکی مورد مطالعه: شرکت های تولیدی برتر ایران. پژوهشنامه بازرگانی. 1386 [cited 2021May18];11(42):83-117. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=58655



IEEE : کپی

سیدجوادین، س.، اسفیدانی، م.، آقازاده، ه.، 1386. بررسی استراتژی های بازاریابی در بازارهای الکترونیکی مورد مطالعه: شرکت های تولیدی برتر ایران. پژوهشنامه بازرگانی, [online] 11(42), pp.83-117. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=58655.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 854 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی