برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1383 , دوره  2 , شماره  2 ; از صفحه 5 تا صفحه 16 .
 
عنوان مقاله: 

سلامت دختران نوجوان و پارادوكس آزادي/ محدوديت: يك پژوهش كيفي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
سلامت دختران نوجوان پيش شرط سلامت آينده جامعه است و هر گونه تلاشي براي ارتقاي سطح آن بدون توجه به نظريات نوجوانان در مورد مفاهيمي چون آزادي بدون نتيجه خواهد بود. تحقيق حاضر پژوهشي كيفي است كه در آن، بحث‌هاي مربوط به مفاهيم آزادي و محدوديت جداگانه ثبت و تحليل شده و در چهار مقوله احساس محدوديت، پيامدهاي نامطلوب محدوديت، ضرورت آزادي، و لزوم تبيين معيارهاي آزادي و محدوديت ارائه شده‌اند. تأكيد زياد نوجوانان بر ارتباط سلامت با آزادي/ محدوديت نشان‌دهنده آرمان‌گرايي دختران نوجوان است كه از ويژگي‌هاي اين دوره سني به شمار مي‌رود. از نظر دختران نوجوان، سالم ماندن مستلزم ارائه تعاريف روشني از آزادي و محدوديت است. آگاهي بيشتر از ويژگي‌هاي دوران نوجواني و شرايط دختران مي‌تواند در افزايش اعتماد و مفاهمه بين پدران و مادران و مربيان و دختران نوجوان مؤثر باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پرویزی، س.، و نیک بخت، ع. (1383). سلامت دختران نوجوان و پارادوکس آزادی/ محدودیت: یک پژوهش کیفی. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان), 2(2), 5-16. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5824



Vancouver : کپی

پرویزی سرور، نیک بخت علیرضا. سلامت دختران نوجوان و پارادوکس آزادی/ محدودیت: یک پژوهش کیفی. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان). 1383 [cited 2021August03];2(2):5-16. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5824



IEEE : کپی

پرویزی، س.، نیک بخت، ع.، 1383. سلامت دختران نوجوان و پارادوکس آزادی/ محدودیت: یک پژوهش کیفی. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان), [online] 2(2), pp.5-16. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5824.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 469 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی