برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1385 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 79 تا صفحه 98 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه‌ بين راهبردهاي يادگيري خود ـ تنظيم و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان دوره‌ متوسط شهر اصفهان با عملكرد تحصيلي آنان در درس رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به بررسي رابطه بين راهبردهاي يادگيري خود ـ تنظيم و انگيزش پيشرفت تحصيلي با عملكرد تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان در درس رياضي پرداخته و هدف آن، تعيين رابطه و سهم نسبي هر يك از راهبردهاي يادگيري خود ـ تنظيم و انگيزش پيشرفت تحصيلي در تبيين عملكرد تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان در درس رياضي بوده است. به همين منظور 180 نفر دانش آموز دوره متوسطه با روش نمونه گيري طبقه اي متناسب با حجم و تصادفي ساده از بين جامعه دانش آموزان رشته رياضي دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفته اند. بخشي از نتايج به دست آمده حاكي از آن است كه بين راهبردهاي يادگيري خود ـ تنظيم و انگيزش پيشرفت تحصيلي با عملكرد تحصيلي رياضي دانش آموزان رابطه معناداري وجود دارد. به علاوه، سهم نسبي انگيزش پيشرفت تحصيلي و راهبردهاي يادگيري خود ـ تنظيم در تبيين عملكرد تحصيلي دانش آموزان در درس رياضي به ترتيب ؛ 20 % و 18%  مي باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سبحانی نژاد، م.، و عابدی، ا. (1385). بررسی رابطه‌ بین راهبردهای یادگیری خود تنظیم و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره‌ متوسط شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز), 1(1), 79-98. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=57694



Vancouver : کپی

سبحانی نژاد مهدی، عابدی احمد. بررسی رابطه‌ بین راهبردهای یادگیری خود تنظیم و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره‌ متوسط شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز). 1385 [cited 2022January19];1(1):79-98. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=57694



IEEE : کپی

سبحانی نژاد، م.، عابدی، ا.، 1385. بررسی رابطه‌ بین راهبردهای یادگیری خود تنظیم و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره‌ متوسط شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز), [online] 1(1), pp.79-98. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=57694.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 443 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی