برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

سبك هاي يادگيري دانشجويان پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي تبريز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه پرستاری اطفال، دانشکده پرستاری و مامایی تبریز، خیابان شریعتی، تبریز
 
چکیده: 

مقدمه: شناسايي عوامل موثر در يادگيري، يكي از مقوله هاي مهم و مورد پژوهش محققان مي باشد. هدف از اين مطالعه تعيين سبك هاي يادگيري دانشجويان پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي تبريز بوده است.
روش ها: در مطالعه اي توصيفي در سال 1384، تعداد 250 دانشجوي پرستاري و مامايي كارشناسي پيوسته دانشگاه علوم پزشكي تبريز به صورت سرشماري انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه اي با 12 سوال در مورد سبك هاي يادگيري كلب (Kolb) بود كه به صورت جمع- اجرا توزيع و تكميل گرديد. داده ها با نرم افزار SPSS با توجه به راهنماي ابزار تجزيه و تحليل و توزيع فراواني سبك هاي يادگيري دانشجويان ارايه گرديد.
نتايج: سبك يادگيري اكثريت دانشجويان همگرا (54.2 درصد) و سپس به ترتيب 32.1 درصد جذب كننده، 7.5 درصد انطباق يابنده و 6.2 درصد واگرا بود.
نتيجه گيري: با توجه به استفاده از سبك هاي يادگيري همگرا و جذب كننده در بين دانشجويان، پيشنهاد مي شود از روش هاي آموزشي نشان دادن، استفاده از دياگرام و دست نوشته هاي استاد و آموزش يك به يك، سخنراني و خودآموزي با مطالب خواندني استفاده شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 138
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی