برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

برنامه ريزي درسي در دانشگاه به كمك مدل سازي دو مرحله اي برنامه ريزي رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در مساله برنامه ريزي درسي در دانشگاه، لزوم در نظر گرفتن متغيرهاي متناظر با دروس، اساتيد، كلاس ها، روزهاي هفته و ساعات قابل برنامه ريزي در روز سبب مي شود كه با يك مساله برنامه ريزي رياضي از نوع برنامه ريزي خطي با اعداد صحيح و با ابعاد بزرگ مواجه باشيم. غالبا مساله آن قدر بزرگ مي شود كه با ابزارهاي موجود قابل حل نيست و به جاي استفاده از مدل هاي برنامه ريزي رياضي، مجموعه اي از الگوريتم هاي ابتكاري براي حل آن پيشنهاد شده است. در اين مقاله، ضمن تشريح مساله و دسته بندي شرايط به شرايط سخت كه حتما بايد برقرار باشند و شرايط نرم كه حتي المقدور بهتر است برقرار باشند مساله را به صورت يك مساله برنامه ريزي خطي با اعداد صحيح فرمول بندي مي كنيم. آنگاه با واردكردن متغيرهاي قابل برنامه ريزي، طي دو مرحله، مساله را حل مي كنيم. ضمنا بر اساس مدل پيشنهادي، يك سيستم نرم افزاري طراحي و ساخته شده كه ضمن ارايه اين سيستم آن را با داده هاي واقعي مربوط به نيمسال دوم 83-82 دانشكده رياضي دانشگاه علم و صنعت ايران اجرا كرده، برنامه ريزي درسي را انجام مي دهيم و نتايج حاصل را با برنامه ريزي صورت گرفته دستي مقايسه مي كنيم.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علیرضایی، م.، و منصورزاده، س.، و خلیلی، م. (1385). برنامه ریزی درسی در دانشگاه به کمک مدل سازی دو مرحله ای برنامه ریزی ریاضی. دانشور رفتار, 13(17 (ویژه مقالات مدیریت 6)), 87-96. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=57384



Vancouver : کپی

علیرضایی محمدرضا، منصورزاده سیدمهدی، خلیلی مسعود. برنامه ریزی درسی در دانشگاه به کمک مدل سازی دو مرحله ای برنامه ریزی ریاضی. دانشور رفتار. 1385 [cited 2021October21];13(17 (ویژه مقالات مدیریت 6)):87-96. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=57384



IEEE : کپی

علیرضایی، م.، منصورزاده، س.، خلیلی، م.، 1385. برنامه ریزی درسی در دانشگاه به کمک مدل سازی دو مرحله ای برنامه ریزی ریاضی. دانشور رفتار, [online] 13(17 (ویژه مقالات مدیریت 6)), pp.87-96. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=57384.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 180 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی