برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1400 , دوره  3 , شماره  1 ; از صفحه 57 تا صفحه 74 .
 
عنوان مقاله: 

بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
 
چکیده: 
از آنجایی که دانش آموزان با مجموعه ای از باورها نشأت گرفته از دوران کودکی به سمت آموزش سوق می یابند، درک چگونگی یادگیری دانش آموزان می تواند به معلمان کمک کند تا استراتژی های موثر برای تدریس را تدوین کنند. شیمی یکی از مهمترین شاخه های علم است که به فراگیران امکان درک آنچه در اطراف آن ها اتفاق می افتد را فراهم می سازد. از آنجا که موضوعات شیمی عموماً مرتبط با ساختار ماده هستند، شیمی یک موضوع مشکل برای بسیاری از دانش آموزان است. بنابرایندر این مقاله سعی شده است تا یکی از رایج ترین کج فهمی های دانش آموزان مقطع متوسطه ی دوم با مفهوم جرم اتمی-مول و بیان علل این کج فهمی ها در این پژوهش مورد تحقیق قرار گرفته شد. این مقاله با طرح پرسش نامه ای شامل 10 سوال چهارگزینه ای و قرار دادن آن در اختیار دانش آموزان استان های قزوین و همدان بصورت مجازی، به قلم تحریر درآمده است. براساس نتایج بدست آمده اینگونه برآورد شد که بیشتر دانش آموزان در درک مفهوم جرم اتمی و مول، دچار کج فهمی هستند و این مفاهیم را بطور کامل نیاموختند و این امر ممکن است منجر به اشتباهات متعدد در حل مسائل شیمی شود. بنابراین با انجام این پژوهش، سعی براین بود که کج فهمی های دانش آموزان مشخص شود تا معلمان در حین تدریس، راهکارهایی را برگزینند که اینگونه کج فهمی ها را به حداقل برساند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

همایی مقدم، ع.، و شاهوند، م.، و صادقی حاجی بابا، س. (1400). بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی. پژوهش در آموزش شیمی, 3(1 ), 57-74. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=565581



Vancouver : کپی

همایی مقدم عاطفه، شاهوند منا، صادقی حاجی بابا سیده شقایق. بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی. پژوهش در آموزش شیمی. 1400 [cited 2021November28];3(1 ):57-74. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=565581



IEEE : کپی

همایی مقدم، ع.، شاهوند، م.، صادقی حاجی بابا، س.، 1400. بررسی کج فهمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه درباره مفاهیم مول و جرم اتمی. پژوهش در آموزش شیمی, [online] 3(1 ), pp.57-74. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=565581.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 38 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی