برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1400 , دوره  3 , شماره  1 ; از صفحه 19 تا صفحه 40 .
 
عنوان مقاله: 

بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
 
چکیده: 
هدف از پژوهش حاضر که به روش تحلیلی-توصیفی انجام گرفته است، بررسی کج فهمی های دانش آموزان پایه یازدهم متوسطه، در یادگیری مفهوم ترمودینامیک است. جامعه ی آماری پژوهش، 112 دانش آموز دختر پایه یازدهم در منطقه 15شهر تهران در سال تحصیلی 1400-1399 است که به طور تصادفی انتخاب شدند. پرسش های پژوهش در قالب پرسش نامه ای با 10 سوال چهار گزینه ای مطرح گردید که دربارة مفاهیم گرماشیمی، سیستم و محیط، دما و گرما، آنتالپی، واکنش گرماگیر و گرمازا بودند. سپس پاسخ های دانش آموزان با نرم افزار آماری اس پی اس اس مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج آن در قالب توضیحات، تجزیه و تحلیل گردید. با تحلیل هر سؤال، کج فهمی های دانش آموزان در آن موضوع استخراج شد. نتایج پژوهش نشان داد که مبحث گرماشیمی، در کتاب درسی شیمی پایه ی یازدهم، نیاز به بازبینی و تکمیل و ساده سازی دارد و دبیران شیمی، می توانند با اتخاذ شیوه تدریس متاسب، در کاهش و رفع کج فهمی های مبحث گرما شیمی، گام مؤثری بردارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خاکی، م.، و زمانی، ا.، و امینی، ز. (1400). بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک. پژوهش در آموزش شیمی, 3(1 ), 19-40. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=565568



Vancouver : کپی

خاکی مطهره، زمانی الهام، امینی زهرا. بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک. پژوهش در آموزش شیمی. 1400 [cited 2021November28];3(1 ):19-40. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=565568



IEEE : کپی

خاکی، م.، زمانی، ا.، امینی، ز.، 1400. بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک. پژوهش در آموزش شیمی, [online] 3(1 ), pp.19-40. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=565568.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی