نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

معیارهای ارزشیابی تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایران
 
چکیده: 
هدف: با توجه به اهمیتی که تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی دارد. این پژوهش به دنبال مرور معیارهای ارزشیابی تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی و ارایه پیشنهاد لازم جهت ارزشیابی از تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی شد. روش بررسی: این مطالعه از جنبه نظری یک مرورسیستماتیک، با استفاده از کلیدواژه های «integration»، «Evaluation»، «Information and Communcation Technology»، «Medical Education» و curriculum» در پایگاه های لاتین Ovid Science direct, PubMed و کلید واژه های فارسی مشابه در پایگاه SID, Iranmedex, Normagez, Magiran, با استفاده از موتورهای جستجوگر یاهو و گوگل در بازه زمانی 2008 تا 2019 انجام شد. پس از بررسی با استفاده از معیارهای ورود از بین 158 مقاله یافت شده، تعداد 22 مقاله متناسب با عنوان پژوهش، اهداف پژوهش و بازه زمانی مشخص شده، انتخاب و به روش سنتز پژوهی تحلیل گردید. یافته ها: یافته ها نشان داد معیارهای پشتیبانی، مواد و منابع آموزشی، مدرس، دانشجو و ارزشیابی به عنوان معیارهای ارزشیابی تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته شدند. برای معرف معیار ارزشیابی مدرس (دانش، مهارت و توانایی های فناوری) معرف معیار ارزشیابی دانشجو (تعامل، مهارت فناوری و تولید محتوی الکترونیکی)، معرف معیار ارزشیابی پشتیبانی (برنامه ریزی، فرهنگ سازی و آموزش منابع انسانی)، در معرف معیار ارزشیابی مواد و منابع یادگیری (منابع سخت افزاری، نرم افزاری و محتوی الکترونیکی) و معرف معیار ارزشیابی ارزشیابی (بازخورد الکترونیکی، ارزشیابی الکترونیکی و کارپوشه الکترونیکی) استخراج شد. نتیجه گیری: به طورکلی معیارهای ارزشیابی تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند چارچوب ارزشمندی برای مسیولان نظام آموزش عالی و مدیران فراهم آورد تا با بهره گیری از این الگوی ارزشیابی، زمینه بهبود و ارتقاء کیفیت برخی از جنبه های نسبتا مطلوب ارزشیابی و رفع موانع استفاده از فناوری ها در برنامه درسی گام های اساسی برداشته شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسینی، ع.، و یوسف زاده چوسری، م.، و سراجی، ف. (1399). معیارهای ارزشیابی تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی. توسعه آموزش در علوم پزشکی, 13(38 ), 3-20. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=558209



Vancouver : کپی

حسینی عباس، یوسف زاده چوسری محمدرضا، سراجی فرهاد. معیارهای ارزشیابی تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی. توسعه آموزش در علوم پزشکی. 1399 [cited 2022May18];13(38 ):3-20. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=558209



IEEE : کپی

حسینی، ع.، یوسف زاده چوسری، م.، سراجی، ف.، 1399. معیارهای ارزشیابی تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی. توسعه آموزش در علوم پزشکی, [online] 13(38 ), pp.3-20. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=558209.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 165 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی