برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1384 , دوره  11 , شماره  4 ; از صفحه 54 تا صفحه 60 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه اختلالات همراه در دختران و پسران مبتلا به اختلال نقص توجه و بيش فعالي (ADHD)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مشهد، خیابان عامل، بیمارستان روانپزشکی ابن سینا
 
چکیده: 
زمينه و هدف: بارز بودن تفاوت اساسي در نسبت پسر به دختر بين نمونه هاي ارجاعي و (10:1) و نمونه هاي جامعه (3:1) در كودكان مبتلا به اختلال نقص توجه و بيش فعالي ADHD؛ اين سوال را مطرح مي كند كه آيا تفاوت هاي جنسي در تظاهرات اختلالات همراه با ADHD نقش داشته و باعث ارجاع كمتر دختران به كلينك مي شود.روش بررسي: بررسي نقش جنس در اختلالات همراه با ADHD در كودكان ارجاع شده به كلينيك روانپزشكي روش بررسي: تعداد 147 كودك و نوجوان مبتلا به ADHD 5 تا 17 سال مورد ارزيابي قرار گرفته اند. كه تشخيص باليني ADHD در بيماران با مصاحبه باليني روانپزشك و تست تشخيصي K-SADS انجام شده است. بررسي وجود اختلالات همراه در افراد بيمار با استفاده از مصاحبه باليني روانپزشكي و تست تشخيصي K-SADS، انجام شده است.يافته ها: اختلالات همراه با ADHD در كودكان مراجعه كننده به كلينك در دختر و پسر مشابه هم مي باشد. و دختران مبتلا به ADHD در مقايسه با پسرها در معرض خطر بيشتر براي اختلالات افسردگي و اضطرابي نبوده اند.نتيجه گيري: نتايج ما بيانگر آن است كه بين دختر و پسر مبتلا به ADHD مراجعه كننده به كلينيك درخطر اختلالات همراه تفاوتي وجود ندارد و اين مي تواند بيانگر وجود شباهت هاي بيشتر (تا وجود تفاوت) در ADHD دختر و پسر باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حبرانی، پ.، و بهدانی، ف. (1384). مقایسه اختلالات همراه در دختران و پسران مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD). افق دانش, 11(4), 54-60. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=55639



Vancouver : کپی

حبرانی پریا، بهدانی فاطمه. مقایسه اختلالات همراه در دختران و پسران مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD). افق دانش. 1384 [cited 2022January26];11(4):54-60. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=55639



IEEE : کپی

حبرانی، پ.، بهدانی، ف.، 1384. مقایسه اختلالات همراه در دختران و پسران مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD). افق دانش, [online] 11(4), pp.54-60. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=55639.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 424 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی