نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1399 , دوره  12 , شماره  2 ; از صفحه 71 تا صفحه 82 .
 
عنوان مقاله: 

a) وضعیت آموزش پاسخگو در گروه های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، پژوهشکده مدیریت سلامت و ارتقا ایمنی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ایران
 
چکیده: 
c) مقدمه i) پاسخگویی باعث شفافیت و تعهد در قبال مسیولیت ها گردیده و هر مسیولی را ملزم به بهبود ماموریت ها و ارتقاء سیستم جاری خواهد کرد. پاسخگویی نظام آموزش پزشکی در قبال جامعه، مسیولیتی است که مستلزم بررسی میزان تحقق اهداف دانشگاه در این زمینه می باشد. این طرح به بررسی میزان تحقق شاخص های آموزش پاسخگو در گروه های بالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پرداخته است. d) روش ها i) این مطالعه توصیفی در سال 1395 بر روی سه گروه آموزش بالینی کودکان، روانپزشکی و داخلی دانشگاه علوم پزشکی تبریز (اعم از آموزش دهندگان و فراگیران) و در محیط های دانشکده پزشکی، مراکز آموزشی-درمانی امام رضا (ع)، سینا و رازی و براساس ابزار سنجش آموزش پاسخگو که شامل 10 حوزه، 25 ملاک و نشانگرهای مربوط به آن ها بود، انجام شد. داده ها بر مبنای مصاحبه، مشاهده و بررسی اسناد و مدارک جمع آوری و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از میانگین و برای سنجش پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. e) یافته ها i) عملکرد گروه های آموزشی کودکان، روانپزشکی و داخلی درخصوص حوزه های ده گانه آموزش پاسخگو، بدین ترتیب بود که گروه کودکان (میانگین 61/45 درصد) در حد تقریبا خوب و سپس گروه روانپزشکی (میانگین 43/37 درصد) در حد متوسط و گروه آموزشی داخلی با عملکردی اندک پایین تر از گروه های روانپزشکی (میانگین 33/73 درصد) در حد متوسط قرار داشت. f) نتیجه گیری i) به نظر می رسد عملکرد متفاوت گروه های مورد مطالعه می تواند از عللی چون، چگونگی ارتباط مدیران گروه های آموزشی با مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و گروه آموزش پزشکی، آگاهی از اصول و معیارهای پاسخگویی، شیوه های ارزیابی، ارزشیابی، علایق و درک در زمینه آموزش پاسخگو نشات گیرد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امینی، ا.، و پورعباس، ا.، و اصغری جعفرآبادی، م. (1399). a) وضعیت آموزش پاسخگو در گروه های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. پژوهش در آموزش علوم پزشکی, 12(2 ), 71-82. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=554803



Vancouver : کپی

امینی ابوالقاسم، پورعباس احمد، اصغری جعفرآبادی محمد. a) وضعیت آموزش پاسخگو در گروه های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1399 [cited 2022May29];12(2 ):71-82. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=554803



IEEE : کپی

امینی، ا.، پورعباس، ا.، اصغری جعفرآبادی، م.، 1399. a) وضعیت آموزش پاسخگو در گروه های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. پژوهش در آموزش علوم پزشکی, [online] 12(2 ), pp.71-82. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=554803.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 138 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی