برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1399 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 19 تا صفحه 41 .
 
عنوان مقاله: 

تبیین ویژگی های شخصیتی و ارزش ویژه ی برند پوشاک ورزشی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
< p>روش پژوهش، از نوع تحقیقات ترکیبی (آمیخته) بود که در دو مرحله ی کیفی و کمّی انجام شد. جامعه ی آماری این تحقیق در بخش کیفی متخصصان، خبرگان و همچنین مدیران فروش و فروشندگان 5 برند پوشاک ورزشی داخلی (دایی، جامه پوش آرا، تابان، درفش ایران و مصطفی) و در بخش کمّی نیز مشتریان برندهای پوشاک ورزشی بودند که به دلیل نامشخص بودن تعداد دقیق مشتریان، نمونه ی آماری بر اساس جدول مورگان برای حجم جامعه ی نامشخص، 384 نفر و به صورت تصادفی ساده انتخاب شد. نتایج نشان داد که ابعاد شخصیت برند از دیدگاه متخصصان، خبرگان و همچنین مدیران فروش و فروشندگان برندهای پوشاک ورزشی عبارتند از: جذابیت، اصالت، اعتماد، خلاقیت و نوآوری، صلاحیت و شایستگی و تخصص. همچنین کیفیت ادراک شده، آگاهی برند، تداعی برند و وفاداری به برند به عنوان ابعاد اصلی ارزش ویژه برند پوشاک ورزشی شناسایی شدند. نتایج حاصل از مدلسازی معادلات ساختاری نیز نشان داد که تنها اصالت برند با ضریب رگرسیونی 258/0 و نسبت بحرانی 37/2 بر ارزش ویژه ی برند تاثیر مثبت معنی دار دارد. بنابراین میتوان گفت اصالت برند میتواند به عنوان یک دارایی ناملموس در ایجاد ارزش ویژه ی برند و یک ابزار راهبردی نقش موثری ایفا کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نجاریان، م.، و علی دوست قهفرخی، ا.، و خبیری، م.، و جعفری، ا. (1399). تبیین ویژگی های شخصیتی و ارزش ویژه ی برند پوشاک ورزشی. مطالعات بازاریابی ورزشی, 1(1 ), 19-41. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=549302



Vancouver : کپی

نجاریان مهدی، علی دوست قهفرخی ابراهیم، خبیری محمد، جعفری افسر. تبیین ویژگی های شخصیتی و ارزش ویژه ی برند پوشاک ورزشی. مطالعات بازاریابی ورزشی. 1399 [cited 2022January20];1(1 ):19-41. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=549302



IEEE : کپی

نجاریان، م.، علی دوست قهفرخی، ا.، خبیری، م.، جعفری، ا.، 1399. تبیین ویژگی های شخصیتی و ارزش ویژه ی برند پوشاک ورزشی. مطالعات بازاریابی ورزشی, [online] 1(1 ), pp.19-41. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=549302.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 48 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی