برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش حمایت سازمانی و حمایت مافوق بر فلات شغلی، محتوایی و ساختاری معلمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران، ایران
 
چکیده: 
شناخت پدیده فلات شغلی در بین معلمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا این پدیده در بین معلمان به لحاظ ویژگی های شغلی و بافت سازمانی شیوع زیادی دارد و مدیریت مسیر شغلی را دشوار می کند. بنابراین در پژوهش حاضر، نقش حمایت سازمانی و حمایت مافوق بر فلات شغلی محتوایی و ساختاری معلمان بررسی شده است. جامعه ی آماری این پژوهش کلیه معلمان دوره متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 1398-1397 است که با استفاده از نمونه گیری طبقه ای تصادفی تعداد 423 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد رابطه بین همه متغیرهای پژوهش، در سطح اطمینان 99 درصد معنی دار است. نتایج رگرسیون چند متغیره نشان داد ضرایب رگرسیون استاندارد مربوط به متغیرهای حمایت مافوق در سطح اطمینان 95 درصد و حمایت سازمان در سطح 99 درصد توانایی پیش بینی فلات ساختاری و محتوایی معلمان را دارد. این نتایج نشان می دهد که هر چه حمایت مافوق و حمایت سازمان بیشتر باشد فلات محتوایی و ساختاری معلمان کمتر است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ابراهیمی، ص.، و سیفی، ع.، و محمودی، م.، و سعادت، س. (1399). نقش حمایت سازمانی و حمایت مافوق بر فلات شغلی, محتوایی و ساختاری معلمان. توسعه حرفه ای معلم, 5(1 (پیاپی 15) ), 1-13. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=545100



Vancouver : کپی

ابراهیمی صلاح الدین، سیفی علی، محمودی محمد، سعادت سارا. نقش حمایت سازمانی و حمایت مافوق بر فلات شغلی, محتوایی و ساختاری معلمان. توسعه حرفه ای معلم. 1399 [cited 2021November30];5(1 (پیاپی 15) ):1-13. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=545100



IEEE : کپی

ابراهیمی، ص.، سیفی، ع.، محمودی، م.، سعادت، س.، 1399. نقش حمایت سازمانی و حمایت مافوق بر فلات شغلی, محتوایی و ساختاری معلمان. توسعه حرفه ای معلم, [online] 5(1 (پیاپی 15) ), pp.1-13. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=545100.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 32 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی