برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاییز 1399 , دوره  6 , شماره  23 ; از صفحه 67 تا صفحه 80 .
 
عنوان مقاله: 

بررسی ارتباط بین میزان کاربست نوآوریهای برنامه درسی با مهارت های فراشناختی در معلمان دوره ابتدایی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* شهر اصفهان، ایران
 
چکیده: 
از آنجایی که کیفیت آموزش به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر بر نتایج آموزشی دیده می شود، اثربخشی برنامه های درسی در بسیاری از زمینه های سیاست ملی به کانون توجه تبدیل شده است در این راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین نوآوریهای برنامه های درسی و مهارت فراشناختی در معلمان دوره ابتداییانجام شد. روش تحقیق مورد استفاده در این نوع پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل 1969 نفر از معلمان ناحیه های 1، 3 و 4 اصفهان بود که تعداد 170 به عنوان نمونه مورد مطالعه از طریق فرمول حجم مورگان و به صورت نمونه گیری متناسب با حجم انتخاب شده اند. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه گردآوری گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته نوآوری برنامه درسی با 33 گویه و پرسشنامه مهارتهای فراشناختی (1994) و همچنین برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا، و برای برآورد پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شد. یافته های پژوهش بر این امر دلالت داشت که بین نوآوریهای برنامه های درسی با مهارت فراشناختی(دانش و تنظیم شناختی) و ابعاد آن در بین معلمان دوره ابتدایی رابطه معنی دار وجود دارد. میزان مهارت فراشناختی معلمان بالاتر از سطح متوسط بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

موسوی، س. (1399). بررسی ارتباط بین میزان کاربست نوآوریهای برنامه درسی با مهارت های فراشناختی در معلمان دوره ابتدایی. آموزش پژوهی, 6(23 ), 67-80. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=544689



Vancouver : کپی

موسوی ستاره. بررسی ارتباط بین میزان کاربست نوآوریهای برنامه درسی با مهارت های فراشناختی در معلمان دوره ابتدایی. آموزش پژوهی. 1399 [cited 2022January18];6(23 ):67-80. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=544689



IEEE : کپی

موسوی، س.، 1399. بررسی ارتباط بین میزان کاربست نوآوریهای برنامه درسی با مهارت های فراشناختی در معلمان دوره ابتدایی. آموزش پژوهی, [online] 6(23 ), pp.67-80. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=544689.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 52 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی