برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاییز 1399 , دوره  6 , شماره  20 ; از صفحه 36 تا صفحه 51 .
 
عنوان مقاله: 

شناسایی کج فهمی های دانشجومعلمان علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان درباره ی مفاهیم گرما و دما و مقایسه ی نتایج آن با رشته ی تحصیلی دبیرستانی آنها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
 
چکیده: 
ضرورت درک صحیح مفاهیم علمی از سوی معلمان سبب شد تا پژوهش حاضر، با هدف شناسایی کج فهمی های دانشجو معلمان، درباره ی مفاهیم گرما، دما و تبادل گرمایی انجام شود. در این مطالعه، ابتدا 74 نفر از دانشجومعلمان علوم تربیتی پردیس دخترانه فاطمه الزهرا-اهواز، با مدارک دیپلم علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. سپس، از پرسش نامه ای مشتمل بر 5 سوال تشخیصی چهار گزینه ای درباره گرما، دما و تبادل گرمایی استفاده شد. پاسخ های دریافتی از دانشجومعلمان، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در گام نخست، کج فهمی های دانشجومعلمان شناسایی و سپس، با نوع دیپلم آنها مقایسه شد. بررسی ها نشان داد، کج فهمی هایی بالای 50 درصد در بین همه ی دانشجویان، خصوصا دیپلمه های انسانی وجود دارد. در گام بعدی، به مقایسه و بررسی نتایج بدست آمده از مرحله اول با کج فهمی دانش آموزان ابتدایی در رابطه با این موضوع پرداخته شد. یافته های این پژوهش، حاکی از بالاتر بودن درک کامل دانشجومعلمان نسبت به دانش آموزان بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

منوچهری زاده، ا. (1399). شناسایی کج فهمی های دانشجومعلمان علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان درباره ی مفاهیم گرما و دما و مقایسه ی نتایج آن با رشته ی تحصیلی دبیرستانی آنها. پویش در آموزش علوم پایه, 6(20 ), 36-51. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=544665



Vancouver : کپی

منوچهری زاده الهام. شناسایی کج فهمی های دانشجومعلمان علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان درباره ی مفاهیم گرما و دما و مقایسه ی نتایج آن با رشته ی تحصیلی دبیرستانی آنها. پویش در آموزش علوم پایه. 1399 [cited 2021December03];6(20 ):36-51. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=544665



IEEE : کپی

منوچهری زاده، ا.، 1399. شناسایی کج فهمی های دانشجومعلمان علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان درباره ی مفاهیم گرما و دما و مقایسه ی نتایج آن با رشته ی تحصیلی دبیرستانی آنها. پویش در آموزش علوم پایه, [online] 6(20 ), pp.36-51. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=544665.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 77 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی