نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1398 , دوره  28 , شماره  4 ; از صفحه 52 تا صفحه 68 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه مدلی به منظور ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دانشگاه ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزادتهران غرب/ دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: انسان ارزشمند ترین و بزرگترین ثروت جامعه است بنابراین آموزش او امری حیاتی است. افراد شایسته قادر به استفاده از دانش، توانایی ها، مهارت ها، قابلیت ها و ویژگی های فردی، برای دستیابی به اهداف و استانداردهای مورد نیاز نقش ها و عملکردشان و در نتیجه بهبود مستمر سازمان برای مزیت رقابتی باشند. لذا شناسایی و ارتقاء مهارت، دانش و توانایی ها و خصیصه های فردی و شایستگی های آنان برای موفقیت سازمان ضروری و اجتناب ناپذیر است. محقق در این پژوهش به دنبال ارایه مدلی برای ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دانشگاه ها می باشد. روش بررسی: روش این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و به روش اکتشافی انجام شده است. نحوه گردآوری داده ها به روش کمی صورت گرفته است. در این پژوهش برای جمع آوری داده های مربوط به ادبیات و مبانی نظری، تدوین فرضیه ها و ارایه الگوی اولیه موضوع از روش های کتابخانه ای و همچنین پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. برای توصیف داده ها از آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد فراوانی، جدول توزیع فراوانی، ترسیم نمودارها و همچنین توصیف ویژگی های پاسخ دهندگان به پرسشنامه استفاده می گردد. و در تحلیل استنباطی به روش تحلیل عاملی، به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته خواهد شد. جامعه آماری 150 نفر و تعداد آزمودنی ها در این تحقیق شامل 107 نفر (مرد و زن) بوده است. یافته ها: مولفه ها و شاخص های ارتقای صلاحیتهای حرفه ای مدیران آموزشی شامل ارزش، انگیزش، تکنولوژی و فناوری، مدیریتی، دانش، مهارت های میان فردی و ویژگی های شخصیتی می باشد که در زمینه کاهش شکاف و جلوگیری از انحراف در تصمیم گیری ها کمک بسیار شایانی نماید. نتیجه گیری: توجه ویژه مدیران ارشد دانشگاه جامع علمی-کاربردی به عوامل مهم مدیریتی، تکنولوژی و فناوری، ویژگی های شخصیتی و در نهایت مهارت های بین فردی، موجب می شود که بتوانند به اهداف و برنامه های خود در راستای ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دست یابند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امانی، ف.، و زمانی مقدم، ا.، و نصیری قرقانی، ب.، و سورانی یانچشمه، ر.، و مصلح، م. (1398). ارائه مدلی به منظور ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دانشگاه ها. طب و تزکیه, 28(4 ), 52-68. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=542907



Vancouver : کپی

امانی فاطمه، زمانی مقدم افسانه، نصیری قرقانی بابک، سورانی یانچشمه رضا، مصلح مریم. ارائه مدلی به منظور ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دانشگاه ها. طب و تزکیه. 1398 [cited 2022August09];28(4 ):52-68. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=542907



IEEE : کپی

امانی، ف.، زمانی مقدم، ا.، نصیری قرقانی، ب.، سورانی یانچشمه، ر.، مصلح، م.، 1398. ارائه مدلی به منظور ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دانشگاه ها. طب و تزکیه, [online] 28(4 ), pp.52-68. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=542907.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 149 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی