نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1399 , دوره  12 , شماره  45 ; از صفحه 55 تا صفحه 70 .
 
عنوان مقاله: 

بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL)، بر یادگیری حسابداری

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پردیس بین الملل کیش، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
تقریبا از سال 1984 تا به امروز کمیته و انجمن های حرفه ای حسابداری مانند AAA، IAES و AEC بیان کرده اند که سیستم آموزشی و یادگیری حسابداری نیازمند تغییر است و یکی از مهم ترین اشاره آنها مربوط به فقدان یادگیری فعال بوده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL) به عنوان یک تکنیک یادگیری فعال، بر یادگیری دانشجویان حسابداری میانه 1 در مقایسه با روش سنتی (معلم محور)، انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانشجویان حسابداری میانه 1 موسسه آموزش عالی زند شیراز در سال تحصیلی 97-96 می باشد و نمونه مورد مطالعه بر اساس جامعه در دسترس انتخاب و شامل دو گروه حسابداری میانه 1 جمعا 70 نفر (35 نفر گروه آزمون و 35 نفر گروه کنترل) که هر دو گروه توسط یکی از محققین تدریس شده است. در این پژوهش از پیش-آزمون و پس-آزمون جهت جمع آوری داده ها و از تجزیه و تحلیل کوواریانس برای آزمون داده ها استفاده شده که روایی آزمون ها به تایید 3 نفر از مدرسین دانشگاه رسید است. نتایج نشان دهنده یادگیری بهتر دانشجویان گروه آزمون (TBL) در مقایسه با گروه کنترل (سنتی) است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نحاس، ک.، و کرمی، غ.، و حجازی، ر.، و خواجوی، ش. (1399). بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL), بر یادگیری حسابداری. تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری), 12(45 ), 55-70. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=541608



Vancouver : کپی

نحاس کاظم، کرمی غلامرضا، حجازی رضوان، خواجوی شکراله. بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL), بر یادگیری حسابداری. تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری). 1399 [cited 2022May26];12(45 ):55-70. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=541608



IEEE : کپی

نحاس، ک.، کرمی، غ.، حجازی، ر.، خواجوی، ش.، 1399. بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL), بر یادگیری حسابداری. تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری), [online] 12(45 ), pp.55-70. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=541608.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 515 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی