برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان آشنايي معلمان دوره ابتدايي شهر اصفهان با نظريه هاي يادگيري و نحوه به كارگيري آن ها در فرايند تدريس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

از جمله وظايف علم روان شناسي در حوزه پرورشي، بررسي، تحليل و معرفي آن دسته از نظريه ها و قوانين يادگيري است كه معلمان را در فرايند تدريس مدد خواهد رساند. پژوهش حاضر به بررسي ميزان آشنايي معلمان دوره ابتدايي شهر اصفهان با نظريه هاي يادگيري و نحوه به كارگيري آن ها در فرايند تدريس پرداخته است. به همين منظور 170 نفر نمونه با روش نمونه گيري تصادفي ساده از بين جامعه معلمان دوره ابتدايي آموزش و پرورش شهر اصفهان انتخاب شدند و مورد مطالعه قرار گرفته اند. بخشي از نتايج به دست آمده حاكي است كه ميزان معلومات و آگاهي معلمان دوره ابتدايي شهر اصفهان (گروه نمونه) از نظريه هاي يادگيري در سطح پايين تر از متوسط بوده است. به عبارت ديگر، ميانگين نمره هاي معلمان از آزمون سنجش نظريه هاي يادگيري كم تر از 10 بوده، بيش ترين ميانگين نمره ها مربوط به حوزه نظريه رفتارگرايي با 8.78 و كم ترين ميانگين ها نيز مربوط به حوزه نظريه فراشناخت با 6.38 بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عابدی، ا.، و عریضی سامانی، س.، و سبحانی نژاد، م. (1384). بررسی میزان آشنایی معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان با نظریه های یادگیری و نحوه به کارگیری آن ها در فرایند تدریس. دانشور رفتار, 12(15 (ویژه مقالات علوم تربیتی 5)), 63-75. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=53895



Vancouver : کپی

عابدی احمد، عریضی سامانی سیدحمیدرضا، سبحانی نژاد مهدی. بررسی میزان آشنایی معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان با نظریه های یادگیری و نحوه به کارگیری آن ها در فرایند تدریس. دانشور رفتار. 1384 [cited 2021June16];12(15 (ویژه مقالات علوم تربیتی 5)):63-75. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=53895



IEEE : کپی

عابدی، ا.، عریضی سامانی، س.، سبحانی نژاد، م.، 1384. بررسی میزان آشنایی معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان با نظریه های یادگیری و نحوه به کارگیری آن ها در فرایند تدریس. دانشور رفتار, [online] 12(15 (ویژه مقالات علوم تربیتی 5)), pp.63-75. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=53895.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 664 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی