برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تبیین همبستگی مهارت های فراشناختی با اثربخشی تدریس در میان اعضاء هیات علمی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد تبریز ، تبریز، ایران
 
چکیده: 
مقدمه هدف پژوهش حاضر تبیین اثربخشی تدریس بر اساس مهارت های فراشناختی در میان اعضاء هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در سال تحصیلی 1396-1395 بوده است. روش روش پژوهش توصیفی-همبستگی و جامعه آماری شامل اعضای هیات علمی زن و مرد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز می باشند که به طور تمام وقت و مدعو به تعداد 150 نفر در این دانشکده مشغول به تدریس بوده اند. حجم نمونه پژوهش 108 نفر بوده که بر اساس جدول مورگان و کرجسی و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی، انتخاب شده اند. برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامه مهارت های فراشناختی (MAI) که بین اعضاء هیات علمی توزیع شد و پرسشنامه نشانگرهای کیفیت تدریس اثر بخش که به ازای هر هیات علمی سه نفر از دانشجویان که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند به ارزیابی اثربخشی تدریس اساتید خود پرداخته اند، استفاده گردید. یافته ها نتایج استفاده از آزمون آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون نشان داد که اثربخشی تدریس بر اساس مهارت های فراشناختی در میان اعضاء هیات علمی قابل پیش بینی می باشد. نتیجه گیری ارتقاء مهارت های فراشناختی و آموزش آن به اعضاء هیات علمی آموزش پزشکی، می تواند به ارتقاء اثربخشی تدریس آنان منجر شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

طالبی، ب.، و داوری، ش. (1398). تبیین همبستگی مهارت های فراشناختی با اثربخشی تدریس در میان اعضاء هیات علمی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), 12(3 ), 73-83. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=537551



Vancouver : کپی

طالبی بهنام، داوری شیرین. تبیین همبستگی مهارت های فراشناختی با اثربخشی تدریس در میان اعضاء هیات علمی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی). 1398 [cited 2021December07];12(3 ):73-83. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=537551



IEEE : کپی

طالبی، ب.، داوری، ش.، 1398. تبیین همبستگی مهارت های فراشناختی با اثربخشی تدریس در میان اعضاء هیات علمی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), [online] 12(3 ), pp.73-83. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=537551.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 74 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی