برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1398 , دوره  9 , شماره  2 ; از صفحه 1498 تا صفحه 1506 .
 
عنوان مقاله: 

بررسی وضعیت میزان رضایتمندی بیماران نسبت به خدمات ارائه شده در داروخانه های سطح شهر کاشان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مطالعات اعتیاد، دانشکده پزشکی/واحد تحقیقات بالینی بیمارستان کارگرنژاد و متینی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایران
 
چکیده: 
زمینه و هدف: درکشورهای توسعه یافته، رضایت بیمار، یک عامل کلیدی در ارزیابی کیفیت سیستم مراقبت های بهداشتی است. این تحقیق باهدف تعیین وضعیت رضایتمندی بیماران نسبت به خدمات ارائه شده در داروخانه های سطح شهر کاشان و عوامل مرتبط با آن طراحی شده است. مواد و روش ها: مطالعه به روش مقطعی بر روی 440 بیمار مراجعه کننده به داروخانه های سطح شهر کاشان انجام گرفت که به صورت تصادفی مورد سوال قرار گرفتند. پرسشنامه این مطالعه شامل 44 سوال و متمرکز روی چهار موضوع بود: انتظارات از داروساز، ارتباط با داروساز، مشاوره توسط داروساز و محیط فیزیکی داروخانه. در این پژوهش از نرم افزار آماری SPSS نسخه 20 و همچنین از آزمون های آماری پارامتریک و آزمون ANOVA برای تجزیه وتحلیل داده های مطالعه استفاده شد. نتایج: بیشترین میزان انتظارات به ترتیب در مورد برخورد خوب و مودبانه از داروساز و کارکنان داروخانه (92/7درصد)، کم شدن مدت زمان انتظار (92 درصد)، انتظار از داروساز جهت توضیح موارد مصرف داروها (85 درصد) و انتظار از داروساز جهت توضیح در مورد روش مصرف داروها (82/5درصد) بودند. بیشترین میزان رضایت بیماران مربوط به خوش اخلاق و خوش برخورد بودن داروساز (78/9درصد)، برچسب زدن دارو توسط داروساز (78 درصد) و روشن بودن فضای داروخانه (93 درصد) است. نتیجه گیری: شهرستان کاشان دارای سطوح مختلف رضایت از کیفیت خدمات داروخانه ای هستند. برای افزایش سطح رضایتمندی، لازم است که آموزش های مناسب در داروخانه ها فراهم شود و کیفیت خدمات در همه حیطه ها ارتقا یابد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بنفشه، ح.، و گیلاسی، ح.، و قادری، ا. (1398). بررسی وضعیت میزان رضایتمندی بیماران نسبت به خدمات ارائه شده در داروخانه های سطح شهر کاشان. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا, 9(2 ), 1498-1506. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=536565



Vancouver : کپی

بنفشه حمیدرضا، گیلاسی حمیدرضا، قادری امیر. بررسی وضعیت میزان رضایتمندی بیماران نسبت به خدمات ارائه شده در داروخانه های سطح شهر کاشان. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا. 1398 [cited 2021June13];9(2 ):1498-1506. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=536565



IEEE : کپی

بنفشه، ح.، گیلاسی، ح.، قادری، ا.، 1398. بررسی وضعیت میزان رضایتمندی بیماران نسبت به خدمات ارائه شده در داروخانه های سطح شهر کاشان. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا, [online] 9(2 ), pp.1498-1506. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=536565.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 44 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی