برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاییز 1399 , دوره  10 , شماره  3 ; از صفحه 23 تا صفحه 50 .
 
عنوان مقاله: 

الگوی عوامل موثر بر شکل گیری تجربه دیجیتال کارکنان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
زمینه و هدف رویارویی و تعامل کارکنان با سازمان، تجربه و درک همه جانبه ای را از حضور و عضویتشان در سازمان برای آنها ایجاد می کند که بر رفتار، نگرش و عملکرد آنها تاثیرگذار است. پیدایش تحول دیجیتال در دنیای کسب و کار ماهیت این تجربه را پیچیده تر و شناخت چگونگی شکل گیری آن را ضروری تر ساخته است. پژوهش حاضر به شناسایی عوامل موثر بر شکل گیری تجربه دیجیتال کارکنان پرداخته است. روش شناسی: پژوهش حاضر از نگاه هدف کاربردی، بر اساس نحوه جمع آوری اطلاعات، توصیفی پیمایشی و با روش کیفی دومرحله ای انجام شده است. ابتدا با استفاده از روش مرور نظام مند مبانی نظری 22 مقاله و گزارش حرفه ای در مبانی نظری مرور شد و الگوی اولیه ای برای این مفهوم ارایه شد. سپس برای تایید و تکمیل عوامل شناسایی شده در مرحله اول، با یازده نفر از خبرگان دانشگاهی و حرفه ای در حوزه تحول دیجیتال و منابع انسانی کشور که با نمونه گیری هدفمند قضاوتی و گلوله برفی انتخاب شدند مصاحبه شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از این مصاحبه ها نیز با روش تحلیل مضمون انجام شد. یافته ها: در این پژوهش 70 عامل گوناگون به عنوان عوامل موثر بر شکل گیری تجربه دیجیتال کارکنان در سازمان شناسایی شدند که در قالب 8 مقوله اصلی فرهنگی، شغلی، رهبری، استراتژی، نام تجاری، فناوری، محیط فیزیکی و عوامل فردی طبقه بندی شدند. نتیجه گیری: بهسازی وضعیت موجود عوامل اثرگذار بر شکل گیری تجربه دیجیتال خوشایند برای کارکنان در سازمان بر آن ضروری است. الگوی ارایه شده در این پژوهش می تواند به عنوان مبنایی در این زمینه استفاده شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قیدر، ی.، و شامی زنجانی، م. (1399). الگوی عوامل موثر بر شکل گیری تجربه دیجیتال کارکنان. مطالعات منابع انسانی, 10(3 ), 23-50. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=534270



Vancouver : کپی

قیدر یاسمن، شامی زنجانی مهدی. الگوی عوامل موثر بر شکل گیری تجربه دیجیتال کارکنان. مطالعات منابع انسانی. 1399 [cited 2021July28];10(3 ):23-50. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=534270



IEEE : کپی

قیدر، ی.، شامی زنجانی، م.، 1399. الگوی عوامل موثر بر شکل گیری تجربه دیجیتال کارکنان. مطالعات منابع انسانی, [online] 10(3 ), pp.23-50. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=534270.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 175 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی