برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ويژگي هاي و مهارت هاي مديريت زمان در مدراس راهنمايي شهر تهران و مقايسه آن با وضع مطلوب

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بروجرد
 
چکیده: 

در اين پژوهش، بررسي ويژگي ها و مهارت هاي مديريت زمان در مديران مقطع راهنمايي نظام آموزش و پرورش و مقايسه آن با وضع مطلوب مد نظر قرار گرفته است. بدين منظور، نمونه اي مرکب از 177 مدير مدرسه راهنمايي در مناطق مختلف شهر تهران با استفاده از سه ابزار بررسي اسناد و مدارک، مصاحبه، و پرسشنامه مورد مطالعه قرار گرفت و اطلاعات به دست آمده با استفاده از آزمون «تي» وابسته و تجزيه و تحليل عاملي مورد تحليل قرار گرفت. نتايج به دست آمده حاکي است که ويژگي هاي مديريت زمان که در پژوهش هاي ديگران مورد تاييد قرار گرفته با اندک تغيير در مديريت مدارس راهنمايي نيز مورد تاييد است. همچنين بين وضع مطلوب و موجود مديريت زمان، تفاوت معناداري وجود دارد. در پايان مقاله نيز پيشنهادهايي به منظور بهبود مديريت زمان ارايه گرديده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

جواهری زاده، ن. (1384). بررسی ویژگی های و مهارت های مدیریت زمان در مدراس راهنمایی شهر تهران و مقایسه آن با وضع مطلوب. دانشور رفتار, 12(12 (ویژه مقالات علوم تربیتی 4)), 13-28. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=53354



Vancouver : کپی

جواهری زاده ناصر. بررسی ویژگی های و مهارت های مدیریت زمان در مدراس راهنمایی شهر تهران و مقایسه آن با وضع مطلوب. دانشور رفتار. 1384 [cited 2021April17];12(12 (ویژه مقالات علوم تربیتی 4)):13-28. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=53354



IEEE : کپی

جواهری زاده، ن.، 1384. بررسی ویژگی های و مهارت های مدیریت زمان در مدراس راهنمایی شهر تهران و مقایسه آن با وضع مطلوب. دانشور رفتار, [online] 12(12 (ویژه مقالات علوم تربیتی 4)), pp.13-28. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=53354>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 107 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی