برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اسكيزوفرنيا و يادگيري زبان دوم

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

پيش از اين، به نظر مي رسيد كه اسكيزوفرنيا آسيبي به عملكرد شناختي نمي رساند، ولي اخيرا مشكل شناختي، هسته مركزي تحقيقات اسكيزوفرنيا شده است. امروزه عقيده بر اين است كه عاقبت اين بيماري ارتباط نزديكتري با عملكردشناختي دارد تا با هذيان ها يا توهمات يا اختلالات عاطفي. آسيب هاي شناختي در اسكيزوفرنيا در برگيرنده عملكردهاي اجرايي، حافظه كاربردي و جنبه هاي ديگر مي باشند. سخن گفتن در بيماري اسكيزوفرنيا به وضوح تحت تاثير قرار مي گيرد. اين آشفتگي در سخن گفتن خارج شدن از مسير سخن، تغيير موضوع، بي ارتباطي كلام و نشانه هاي منفي مانند وقفه در سخن گفتن، فقر كلام و محتوا، و عاطفه سطحي را در بر مي گيرد كه مشخصه اسكيزوفرنيا هستند.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 135
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی