برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1399 , دوره  27 , شماره  1 ; از صفحه 114 تا صفحه 131 .
 
عنوان مقاله: 

شناسایی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی در حرفه حسابرسی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه حسابداری، دانشگاه آزاد چالوس، ایران
 
چکیده: 
هدف: پژوهش پیش رو با هدف: شناسایی استراتژی های بازاریابی در حرفه حسابرسی و رتبه بندی استراتژی ها بر اساس تکنیک آنتروپی اجرا شده است. روش: پژوهش حاضر از بعد هدف: ، کاربردی و ماهیت آن اکتشافی است که با روش: آمیخته (کیفی و کمی) به اجرا درآمده است. برای توسعه مقیاس استراتژی های بازاریابی در بخش کیفی، از مصاحبه عمیق استفاده شد و پژوهشگر در دو نوبت با 28 حسابدار رسمی مصاحبه تلفنی انجام داد. جامعه آماری پژوهش، حسابرسان شاغل در بخش خصوصی بود. داده های مورد نیاز این پژوهش از طریق نمونه گیری تصادفی ساده و توزیع پرسش نامه بین 289 تن از حسابرسان شاغل در تهران جمع آوری شد. یافته ها: بر اساس نتایج به دست آمده، هشت استراتژی به عنوان استراتژی های بازاریابی و نفوذ برای جذب صاحب کار در حرفه حسابرسی شناسایی شد. این استراتژی ها عبارت اند از: سیاست قیمت گذاری کمتر از واقع خدمات حسابرسی (نرخ شکنی یا سیاست کاهش قیمت)، ارایه خدمات متنوع بیشتر از خدمات اطمینان بخشی، ارایه رزومه کاری به نهادهای تصمیم گیرنده، جذب صاحب کار از طریق نفوذ در اعضای هییت مدیره، مدیران مجامع شرکت های مادر، هلدینگ ها، جذب صاحب کار به دلیل وجود منافع مشترک از طریق آشنایی یا واسطه ها، انجام حسابرسی با کیفیت عالی به قصد تداوم کار برای صاحب کاران فعلی و جذب صاحب کاران آتی، تعامل با صاحب کار (چشم پوشی از خطا ها، تعدیل بند های گزارش) به منظور تداوم کار و حفظ و جذب صاحب کار از طریق چرخش کار بین چند موسسه حسابرسی. نتیجه گیری: در رتبه بندی استراتژی های بازاریابی، انجام حسابرسی با کیفیت عالی به قصد تداوم کار و پس از آن، سیاست کاهش قیمت، بالاترین رتبه را کسب کردند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مران جوری، م. (1399). شناسایی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی در حرفه حسابرسی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی, 27(1 ), 114-131. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=530056



Vancouver : کپی

مران جوری مهدی. شناسایی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی در حرفه حسابرسی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی. 1399 [cited 2021December06];27(1 ):114-131. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=530056



IEEE : کپی

مران جوری، م.، 1399. شناسایی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی در حرفه حسابرسی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی, [online] 27(1 ), pp.114-131. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=530056.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 164 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی