برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص های محتوایی برنامه درسی ملی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
 
چکیده: 
هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بود. روش پژوهش از طریق تحلیل محتواست. جامعة آماری پژوهش، کتاب درسی مطالعات اجتماعی اول دبیرستان بود که متشکل از 1605 جمله، تصویر و عبارات مستقل است. منابع مورد مطالعه و تحلیل در این پژوهش، چک لیست تحلیل محتوای کمی است. نتایج یافته های پژوهش گویای آن است که درمجموع حدود 34 درصد از پیام های کتاب درسی منطبق بر تربیت اجتماعی است. شاخص های مشارکت اجتماعی حدود 103 مورد و شاخص وحدت و همبستگی 90 مورد می باشند که بیشترین فراوانی را در کتاب درسی به خود اختصاص داده است. به عنوان نتیجه گیری می توان گفت مؤلفه های بسیار مهم تربیتی که تقریباً در این کتاب نادیده گرفته شده است مواردی مانند حیا و امربه معروف و نهی از منکراست. علاوه بر اینکه صداقت، عدالت، نقدپذیری و. . . از اجزای اساسی تربیت اجتماعی است که با توجه به یافته های پژوهش محتوای کتاب نادیده گرفته شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صلواتی، پ.، و ملکی، ح.، و سهرابی، ف. (1399). تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص های محتوایی برنامه درسی ملی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 17(37 (پیاپی 64) ), 178-187. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=528489



Vancouver : کپی

صلواتی پرستو، ملکی حسن، سهرابی فاطمه. تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص های محتوایی برنامه درسی ملی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1399 [cited 2021August02];17(37 (پیاپی 64) ):178-187. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=528489



IEEE : کپی

صلواتی، پ.، ملکی، ح.، سهرابی، ف.، 1399. تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص های محتوایی برنامه درسی ملی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 17(37 (پیاپی 64) ), pp.178-187. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=528489.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی