برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی مشهد
 
چکیده: 
هدف: هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر خصوصیات فردی و خصوصیات مختص به برند بر قصد خرید مصرف کنندگان و درنهایت طراحی مدل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی موجود در بازار ایران است. روش شناسی: پژوهش حاضر، به روش توصیفی-همبستگی است که از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری در این تحقیق، خبرگان ورزشی می باشند که با سرشماری به جمع آوری اطلاعات از نمونه تحقیق پرداخته شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه کومار و همکاران (2009) استفاده شده است که روایی مدل و رابطه بین متغیرهای پژوهش با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری مورد تأیید قرار گرفت. یافته ها: نتایج تحقیق نشان می دهند خودپنداری افراد بر گرایش آن ها به برندهای خارجی پوشاک ورزشی نقشی ندارد، ولی نیاز به منحصر به فرد بودن بر گرایش افراد به برند مؤثر بوده است، از طرفی گرایش به برند بر هر دو بعد ارزش احساسی و کیفیت درک شده برندهای خارجی پوشاک ورزشی تأثیر مثبتی دارد. همچنین نتایج نشان می دهند افزایش گرایش به برند، کیفیت درک شده و ارزش احساسی درک شده توسط مصرف کننده باعث افزایش قصد خرید آن ها می شود. نتیجه گیری: تولیدکنندگان داخلی باید برند محصولات خود را توسعه دهند، همچنین فروشندگان پوشاک ورزشی باید اقدام به عرضه برندهای معروف پوشاک ورزشی خارجی در فروشگاه خود نمایند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

احمدی، ی.، و میرزازاده، ز.، و عظیم زاده، س. (1397). تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش, 7(3 (پیاپی 15) ), 88-97. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=525504



Vancouver : کپی

احمدی یاسر، میرزازاده زهراسادات، عظیم زاده سیدمرتضی. تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش. 1397 [cited 2022January22];7(3 (پیاپی 15) ):88-97. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=525504



IEEE : کپی

احمدی، ی.، میرزازاده، ز.، عظیم زاده، س.، 1397. تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش, [online] 7(3 (پیاپی 15) ), pp.88-97. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=525504.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 110 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی