برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثیر برندسازی داخلی در سازمان های ورزشی (مورد مطالعه: باشگاه های بدن سازی)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تبریز
 
چکیده: 
هدف: برندسازی داخلی مفهومی است که به بررسی تأثیر کارکنان در ایجاد تصویری بهتر از برند در ذهن مشتریان می-پردازد. از این رو، در پژوهش حاضر به تأثیر برندسازی داخلی برکارکنان در سازمان های ورزشی پرداخته شده است. روش شناسی: پژوهش حاضر از جهت هدف؛ کاربردی و از نظر گردآوری داده؛ توصیفی-پیمایشی است. نمونه مورد مطالعه در این پژوهش شامل 221 نفر از کارکنان باشگاه های بدن سازی مطرح در سطح شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد بودند. همچنین برای گردآوری داده از پرسشنامه محقق ساخته (ضریب آلفای کرونباخ 87/0) استفاده شد که با مراجعه مستقیم و به روش خودگزارشی تکمیل شدند. برای تحلیل داده ها نیز از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از مدل مسیر با توجه به مقادیر ضرایب مسیر مناسب و نتایج ماتریس همبستگی متغیرها، وجود رابطه معنادار و مثبت را تأیید کرد. بنابراین تأثیر برندسازی داخلی بر رفتار برند محور، حس تعلق، تعهد و وفاداری به برند کارکنان مثبت ارزیابی شد. نتیجه گیری: بر اساس یافته ها، اجرای اثربخش برنامه های برندسازی داخلی در باشگاه های مورد مطالعه و دیگر سازمان-های ورزشی می تواند تاثیر قابل توجهی بر درک کارکنان نسبت به برند سازمان، در خدمت رسانی موفق به مشتری و در بهبود تصویر برند سازمان در ذهن مشتری داشته باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جوانی، و. (1397). تاثیر برندسازی داخلی در سازمان های ورزشی (مورد مطالعه: باشگاه های بدن سازی). مدیریت و توسعه ورزش, 7(2 (پیاپی 14) ), 102-112. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=525474



Vancouver : کپی

جوانی وجیهه. تاثیر برندسازی داخلی در سازمان های ورزشی (مورد مطالعه: باشگاه های بدن سازی). مدیریت و توسعه ورزش. 1397 [cited 2021July31];7(2 (پیاپی 14) ):102-112. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=525474



IEEE : کپی

جوانی، و.، 1397. تاثیر برندسازی داخلی در سازمان های ورزشی (مورد مطالعه: باشگاه های بدن سازی). مدیریت و توسعه ورزش, [online] 7(2 (پیاپی 14) ), pp.102-112. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=525474.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 88 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی