برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاییز 1398 , دوره  9 , شماره  27 ; از صفحه 75 تا صفحه 102 .
 
عنوان مقاله: 

روایت معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی: تحقیق کیفی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه حکیم سبزواری
 
چکیده: 
هدف از اجرای این پژوهش، بررسی ادراک معلمان درباره طرح ارزشیابی توصیفی در مدرسه های ابتدایی بود. روش پژوهش کیفی از نوع پدیدارنگاری بود. شرکت کنندگان در پژوهش 32 نفر از معلمان شهر سبزوار در سال تحصیلی 96-1395 بودند که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها با استفاده از مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته گردآوری و در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی تجزیه وتحلیل شد. از مجموع 127 کد مفهومی یافته های این پژوهش، در کدهای محوری مربوط به دانش آموزان (راحت طلب شدن دانش آموزان، کم شدن استرس، کاهش سواد، مشخص نشدن توانایی واقعی، سردرگمی، کاهش انگیزه تحصیلی، کاهش رقابت سازنده، جمعیت زیاد) و محورهای مربوط به معلم (وقت گیر بودن، سلیقه ای عمل کردن، نبود امکان مقایسه دانش آموز با خودش، ایجاد فرصت برای معلمان کم انگیزه، دخالت مدیریت ها در ارزشیابی) و والدین نیز در محور رضایت نداشتن و آگاهی والدین قابل ترسیم است. نتایج پژوهش نشان داد که طرح ارزشیابی توصیفی دارای ضعف هایی است که می توان این ضعف ها را در رابطه با اثراتی که بر دانش آموز، معلم و والدین دارد، بیان کرد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محبی امین، ا.، و صابری، ر. (1398). روایت معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی: تحقیق کیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, 9(27 ), 75-102. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=525069



Vancouver : کپی

محبی امین امینه، صابری رضا. روایت معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی: تحقیق کیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی. 1398 [cited 2021November29];9(27 ):75-102. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=525069



IEEE : کپی

محبی امین، ا.، صابری، ر.، 1398. روایت معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی: تحقیق کیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, [online] 9(27 ), pp.75-102. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=525069.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 683 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی