برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثیر سبک های دلبستگی در سرعت پردازش اطلاعات دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد نجف آباد، نجفآباد، ایران
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سبک های دلبستگی در سرعت پردازش اطلاعات بوده است. پژوهش حاضر به روش توصیفی و علی-مقایسه ای انجام گرفته است. جامعه آماری دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان نجف آباد بودند که براساس جدول کرجسی و مورگان، 300 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود. دانش آموزان انتخاب شده، پرسشنامه سبک دلبستگی کولینز و رید (1990) را تکمیل کردند. در مرحله بعد، براساس ملاک های ورود و نمرات نهایی توزیع پرسشنامه سبک دلبستگی سه گروه 15 نفری (اضطرابی دوسوگرا، اجتنابی و ایمن) انتخاب شدند و با آزمون های سرعت پردازش زاهلن/ وربیندونگز اسوالد و روس (1978)، و رمزگردانی کی دی تی سیتزول (1995) ارزیابی شدند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری و آزمون های تعقیبی بون فرنی نشان داد مدت زمان پردازش اطلاعات در دانش آموزان دارای سبک دلبستگی اضطرابی دوسوگرا بیشتر از دانش آموزان دارای سبک دلبستگی اجتنابی و ایمن است. همچنین، نتایج نشان داد عملکرد دانش آموزان دارای سبک دلبستگی ایمن بهتر از عملکرد دانش آموزان دارای سبک دلبستگی اضطرابی دوسوگرا و اجتنابی بوده است. براساس یافته های پژوهش حاضر می توان گفت سبک های دلبستگی در فرایندهای شناختی نقش محوری دارد. مهم ترین کاربست عملی این پژوهش اصلاح سبک زندگی و آموزش شیوه شکل گیری دلبستگی ایمن و روش های صحیح برقراری ارتباط با فرزندان است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رضایی جمالویی، ح.، و حسنی، ج.، و نورمحمدی نجف آبادی، م.، و منصوری فر، ش. (1398). تاثیر سبک های دلبستگی در سرعت پردازش اطلاعات دانش آموزان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی, 8(21 ), 27-42. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=514523



Vancouver : کپی

رضایی جمالویی حسن، حسنی جعفر، نورمحمدی نجف آبادی محمد، منصوری فر شیما. تاثیر سبک های دلبستگی در سرعت پردازش اطلاعات دانش آموزان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی. 1398 [cited 2021June16];8(21 ):27-42. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=514523



IEEE : کپی

رضایی جمالویی، ح.، حسنی، ج.، نورمحمدی نجف آبادی، م.، منصوری فر، ش.، 1398. تاثیر سبک های دلبستگی در سرعت پردازش اطلاعات دانش آموزان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی, [online] 8(21 ), pp.27-42. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=514523.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 91 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی