برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي راهبردهاي آموزش کارآفرينان جوان: يک مطالعه کيفي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر شناسايي راهبردهاي آموزش کارآفرينان جوان در دوره دبيرستان بوده و براي انجام آن از روش پژوهش کيفي با رويکرد نظريه داده بنياد استفاده شده است. جامعه پژوهش حاضر صاحب نظران حوزه آموزش کارآفريني بودند. نمونه گيري به روش نمونه گيري در دسترس و روش نمونه گيري گلوله برفي انجام شده است. به همين منظور 22 نفر مورد مصاحبه عميق نيمه ساختاريافته قرار گرفتند. براي تحليل داده ها، از سيستم کدگذاري باز، محوري و انتخابي استفاده شده است. يافته ها نشان دادند که براي آموزش کارآفرينان جوان در دوره دبيرستان بايد به دو راهبرد درون-سازماني آموزش کارآفريني و راهبرد برون-سازماني آموزش کارآفريني توجه شود. راهبرد درون-سازماني آموزش کارآفريني شامل تدوين برنامه درسي پرورش-محور و پيوسته، مديريت استعداد دانش آموزان و توانمندسازي کادر مدرسه با تمرکز بر معلم است. راهبرد برون-سازماني آموزش کارآفريني شامل فرهنگ سازي، خلق محيط نهادي حمايت گر و نيازسنجي ملي و فراملي است. به طور خلاصه، آموزش کارآفريني يک اکوسيستم است و در هنگام تدوين راهبردهاي آموزش کارآفريني به دانش آموزان بايد هم به محيط درون نظام آموزشي و هم محيط بيرون نظام آموزشي توجه کرد. با توجه به يافته ها، به منظور ارتقاي آموزش کارآفريني پيشنهاد مي شود که آموزش کارآفريني در همه سطوح مستقر شود، از روش هاي تدريس فعال استفاده شود، در کنار مشاوره هاي تحصيلي مشاوره کارآفريني هم انجام شود، از معلمان شايسته کارآفريني بهره گرفته شود، دولت از دانش آموزان کارآفرين حمايت کند و آموزش کارآفريني عمدتا متمرکز بر دانش آموزاني باشد که روحيه کارآفريني دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مینایی پور، ف.، و رحیمیان، ح.، و طاهری، م.، و عباس پور، ع. (1399). شناسایی راهبردهای آموزش کارآفرینان جوان: یک مطالعه کیفی. تعلیم و تربیت, 36(1 (پیاپی 141) ), 41-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=513500



Vancouver : کپی

مینایی پور فرحناز، رحیمیان حمید، طاهری مرتضی، عباس پور عباس. شناسایی راهبردهای آموزش کارآفرینان جوان: یک مطالعه کیفی. تعلیم و تربیت. 1399 [cited 2021July30];36(1 (پیاپی 141) ):41-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=513500



IEEE : کپی

مینایی پور، ف.، رحیمیان، ح.، طاهری، م.، عباس پور، ع.، 1399. شناسایی راهبردهای آموزش کارآفرینان جوان: یک مطالعه کیفی. تعلیم و تربیت, [online] 36(1 (پیاپی 141) ), pp.41-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=513500.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 102 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی