برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1398 , دوره  1 , شماره  4 ; از صفحه 51 تا صفحه 72 .
 
عنوان مقاله: 

مطالعه و بررسی درک دانشجومعلّمان رشته آموزش فیزیک از مفاهیم مرتبط با قانون پایستگی جرم و استوکیومتری و استخراج کج فهمی های آنها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تبریز، ایران
 
چکیده: 
عدم درک درست مفاهیم علمی سبب انحراف از اهداف و قابلیّت بسط پیدا کردن مفاهیم و استحکام یادگیری درباره ی مطالب علوم مورد مطالعه می گردد. حال اگر مفهوم مورد نظر از نظر علمی انتزاعی و از مفاهیم غیر قابل درکی مانند برخی مفاهیم شیمی باشد، شناخت کج فهمی ها و مقابله با آنها بسیار ضروری تر خواهد بود. استوکیومتری دانش مطالعه ی روابط کمّی در موادّ و واکنش های شیمیایی است، بنابراین یکی از منابع مهمّ ایجاد کج فهمی های شیمی، بحث دشوار استوکیومتری است. در پژوهش حاضر میزان درک دانشجومعلّمان رشته ی آموزش فیزیک از موضوعات مرتبط با بحث استوکیومتری مورد بررسی قرار گرفته است. برای جمع آوری اطّلاعات از دانشجویان خواسته شد بر اساس دانش گذشته، ارتباط و نسبت مفاهیم استوکیومتری، موازنه کردن، معادله شیمیایی و قانون پایستگی جرم را به صورت یک نقشه ی مفهومی بیان کنند. پاسخ های دانشجویان جمع آوری و پس از بررسی، پاسخ های درست و پاسخ های دارای کج فهمی استخراج گردید. مطابق یافته های این تحقیق مشخص گردید بیشتر دانشجویان در بیان ارتباط این مفاهیم با یکدیگر ناتوان هستند و تعدادی از آنها از عبارت های نادرست و دارای کج فهمی استفاده می کنند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سعادتی، م.، و خدایی، ع. (1398). مطالعه و بررسی درک دانشجومعلّمان رشته آموزش فیزیک از مفاهیم مرتبط با قانون پایستگی جرم و استوکیومتری و استخراج کج فهمی های آنها. پژوهش در آموزش شیمی, 1(4 ), 51-72. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=513000



Vancouver : کپی

سعادتی مسعود، خدایی علیرضا. مطالعه و بررسی درک دانشجومعلّمان رشته آموزش فیزیک از مفاهیم مرتبط با قانون پایستگی جرم و استوکیومتری و استخراج کج فهمی های آنها. پژوهش در آموزش شیمی. 1398 [cited 2021October18];1(4 ):51-72. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=513000



IEEE : کپی

سعادتی، م.، خدایی، ع.، 1398. مطالعه و بررسی درک دانشجومعلّمان رشته آموزش فیزیک از مفاهیم مرتبط با قانون پایستگی جرم و استوکیومتری و استخراج کج فهمی های آنها. پژوهش در آموزش شیمی, [online] 1(4 ), pp.51-72. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=513000.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 234 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی