مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش خودتنظیمی عاطفی و اهمال کاری رفتاری در پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 71

چکیده

 هدف مفهوم اشتیاق تحصیلی ازجمله مفاهیمی است که توسط پژوهشگران مختلف در حوزه تعلیم و تربیت به کار برده شده است. پژوهش ها نشان داده اند خودتنظیمی عاطفی و اهمال کاری رفتاری با مولفه های اشتیاق تحصیلی مرتبط هستند. لذا هدف پژوهش حاضر, بررسی نقش خودتنظیمی عاطفی و اهمال کاری رفتاری در پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان بود. روش روش پژوهش توصیفی, از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهر جوانرود در سال تحصیلی 96-95 بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای نمونه ای به حجم 306 نفر انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های خودتنظیمی عاطفی, مقیاس اهمال کاری رفتاری و پرسشنامه اشتیاق تحصیلی استفاده شد. یافته ها به کمک نرم افزار spss20 و با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری به شیوه گام به گام داده ها تحلیل شدند. یافته ها نتایج نشان داد بین خودتنظیمی عاطفی با اشتیاق تحصیلی رابطه مثبت و بین اهمال کاری رفتاری با اشتیاق تحصیلی رابطه منفی وجود دارد. ضریب همبستگی متغیر خودتنظیمی عاطفی با اشتیاق تحصیلی برابر با 48/0 است, همچنین ضریب همبستگی متغیر اهمال کاری رفتاری با اشتیاق تحصیلی 36/0-است. دیگر نتایج نشان داد که خودتنظیمی عاطفی و اهمال کاری رفتاری توان پیش بینی اشتیاق تحصیلی را دارند. نتیجه گیری بنابراین احتمالا بهبود خودتنظیمی عاطفی و کاهش اهمال کاری رفتاری با افزایش اشتیاق تحصیلی دانش آموزان رابطه دارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، آسیه، بابا، عبدالرحمن، و کرمی، جهانگیر. (1398). نقش خودتنظیمی عاطفی و اهمال کاری رفتاری در پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان. راهبردهای شناختی در یادگیری، 8(14 )، 57-71. SID. https://sid.ir/paper/255135/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی آسیه، بابا عبدالرحمن، کرمی جهانگیر. نقش خودتنظیمی عاطفی و اهمال کاری رفتاری در پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1398؛8(14 ):57-71. Available from: https://sid.ir/paper/255135/fa

    IEEE: کپی

    آسیه مرادی، عبدالرحمن بابا، و جهانگیر کرمی، “نقش خودتنظیمی عاطفی و اهمال کاری رفتاری در پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 8، no. 14 ، pp. 57–71، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255135/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button