برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

فراتحلیل اثربخشی آموزش نقشه مفهومی بر شاخص های شناختی، فراشناختی و عاطفی پیشرفت تحصیلی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
 
چکیده: 
هدف: هدف پژوهش حاضر انجام فراتحلیل بر روی تحقیقاتی بود که به روش آزمایشی یا نیمه آزمایشی به بررسی تأثیر آموزش نقشه مفهومی بر شاخص های پیشرفت تحصیلی (شناختی، فراشناختی و عاطفی) پرداخته بودند. روش: فراتحلیل بر روی 28 تحقیق انجام شد که از این تحقیقات تعداد 90 اندازه اثر به دست آمد. این تحقیقات در فصلنامه ها و مجلات علمی-پژوهشی کشور و پایگاه های اطلاع رسانی جهاد دانشگاهی کشور، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، سایت خصوصی بانک مجلات ایران و سیویلیکا به چاپ رسیده اند. یافته ها: بعد از بررسی ملاک های ورود و خروج، یافته های کمی پژوهش های منتخب با نرم افزارهای CMA ویرایش 2 و SPSS تحلیل شدند. نتایج فراتحلیل نشان داد که آموزش نقشه مفهومی تأثیر مثبت و معناداری بر شاخص های پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان دارد و اندازه اثر ترکیبی 72/. به دست آمد که بر طبق ملاک کوهن اندازه بزرگی است. نتایج همچنین نشان داد که ساخت نقشه مفهومی توسط خود یادگیرندگان از نقشه-های محقق ساخته دارای اندازه اثر بزرگ تری است. نتیجه گیری: با توجه به اندازه اثر به دست آمده به مسئولان آموزش توصیه می شود جهت افزایش پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان، آموزش نقشه مفهومی را در رده های مدارس و دانشگاه ها عملی کنند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صیادی، ص.، و مصرآبادی، ج. (1397). فراتحلیل اثربخشی آموزش نقشه مفهومی بر شاخص های شناختی, فراشناختی و عاطفی پیشرفت تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری, 6(11 ), 67-94. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=512198



Vancouver : کپی

صیادی صادق، مصرآبادی جواد. فراتحلیل اثربخشی آموزش نقشه مفهومی بر شاخص های شناختی, فراشناختی و عاطفی پیشرفت تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری. 1397 [cited 2022January23];6(11 ):67-94. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=512198



IEEE : کپی

صیادی، ص.، مصرآبادی، ج.، 1397. فراتحلیل اثربخشی آموزش نقشه مفهومی بر شاخص های شناختی, فراشناختی و عاطفی پیشرفت تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری, [online] 6(11 ), pp.67-94. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=512198.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 126 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی