برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش کمال گرایی و مثبت اندیشی والدین، در پیش بینی مهارت های اجتماعی

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد رامسر
 
چکیده: 
هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش کمالگرایی و مثبت اندیشی والدین در پیش بینی مهارتهای اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. روش پژوهش توصیفی-همبستگی (از نوع رگرسیون) بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی بودند که در سال تحصیلی 94-1393، در مدارس ابتدایی شهرستان قایم شهر مشغول به تحصیل بودند. از بین این جامعه، نمونه ای به حجم 377 نفر؛ با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده و داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه چندگانه کمال گرایی هویت و فلت، پرسش نامه مثبت اندیشی اینگرام و وینسکی و پرسشنامه درجه بندی مهارت های اجتماعی ماتسون و همکاران جمع آوری شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها، از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کمال گرایی و مثبت اندیشی والدین با مهارت های اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان قایمشهر رابطه وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که کمال گرایی و مثبت اندیشی با تبیین 31 درصد از واریانس نمره کل مهارت های اجتماعی، قابلیت پیش بینی متغیر ملاک را دارند. این یافته ها ضرورت توجه جدی برنامه ریزان، مشاوران و مسیولین امر را به امر مهارت های اجتماعی دانش آموزان نشان می دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسدی، ز.، و حسینی طبقدهی، س. (1399). نقش کمال گرایی و مثبت اندیشی والدین, در پیش بینی مهارت های اجتماعی. مجله روانشناسی, 24(1 (پیاپی 93) ), 91-105. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=508504



Vancouver : کپی

اسدی زینب، حسینی طبقدهی سیده لیلا. نقش کمال گرایی و مثبت اندیشی والدین, در پیش بینی مهارت های اجتماعی. مجله روانشناسی. 1399 [cited 2021November27];24(1 (پیاپی 93) ):91-105. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=508504



IEEE : کپی

اسدی، ز.، حسینی طبقدهی، س.، 1399. نقش کمال گرایی و مثبت اندیشی والدین, در پیش بینی مهارت های اجتماعی. مجله روانشناسی, [online] 24(1 (پیاپی 93) ), pp.91-105. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=508504.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 285 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی