1 SID.ir | طراحي و ساخت يك محفظه احتراق ضرباني (پالس سوز) با شير آيروديناميكي

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

طراحي و ساخت يك محفظه احتراق ضرباني (پالس سوز) با شير آيروديناميكي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

احتراق ضرباني سبب افزايش ميزان انتقال حرارت به محيط احتراق مي شود و افزايش کارايي، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگي از مزاياي اين احتراق است. با ساخت يک نمونه ابتکاري محفظه احتراق ضرباني، به بررسي تجربي عوامل موثر بر فرکانس نوسان و دماي شعله پرداخته ايم. دستگاه آزمايش در دو پيکربندي «پيش مخلوط» و «انتشاري با جت متقابل سوخت» آزموده شد که به علت دامنه کاري وسيع تر و پايداري شعله بيشتر، آزمون ها بر اساس نمونه دوم تعريف و انجام شد. دستگاه آزمايش از قسمت هاي لوله ورودي جريان هوا، شير آيروديناميکي، لوله ورودي جت سوخت، محفظه احتراق، لوله اگزوز و مسيرهاي تامين کننده جريان تشکيل شده است. متغيرهاي کليدي آزمايش عبارت اند از: دبي جريان، نسبت تعادل و طول لوله اي اگزوز. از هوا به عنوان اکساينده و از پروپان به عنوان سوخت استفاده شده است. به کمک يک ميکروفن و برد اخذ اطلاعات، فرکانس نوسان جريان و به کمک يک دبي سنج دبي سوخت و با يک نازل صوتي ميزان هوا اندازه گيري شده است. نتايج حاصل از اين آزمايش ها نشان مي دهد که با افزايش دبي جريان و نسبت تعادل، فرکانس نوسان افزايش مي يابد. تغيير لوله اگزوز نيز تاثير به سزايي بر فرکانس نوسان ها دارد، به طوري که افزايش 80 درصدي طول لوله اگزوز منجر به کاهش 18 درصدي فرکانس نوسان مي شود. اين نتيجه نشان مي دهد که سازوکار نوساني جريان صرفا آکوستيکي نيست. علاوه بر آکوستيک، آشفتگي، ديناميک جريان ورودي و انرژي آزاد شده نقش مهمي در تعيين فرکانس دارند.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 148
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی