برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير فشار بالا و پايين دست انژکتور مقطع حلقوي بر روي عملکرد موتور ديزل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مهندسي مکانيک، دانشگاه تبريز، تبريز، ايران
 
چکیده: 
انژکتور موتور ديزل مهم ترين قسمت آن مي باشد که مي تواند تاثير چشم گيري بر عملکرد آن بگذارد در اين مقاله از انژکتور مقطع حلقوي براي پاشش سوخت استفاده شد و تاثير تغيير فشار ورودي انژکتور و همچنين مقدار پرخوراني بر روي اين نوع از انژکتورها مورد بررسي قرارگرفته است. نتايج عددي نشان مي دهد که در حالت پرخوراني با افزايش فشار پاشش، احتراق به صورت کامل تر اتفاق افتاده و مقدار SFC تا 195/0 کاهش مي يابد، نتايج همچنين نشان مي دهد که مقدار توان و گشتاور با افزايش فشار ورودي افزايش يافته و مقدار آلاينده هاي توليدي نيز افزايش يافتند. در حالت مکش طبيعي، با کاهش فشار پاشش مقدار SFC کاهش يافت و مقدار آن براي فشار پاششي 60MPa به 21/0 رسيد. در اين حالت نيز با افزايش فشار پاشش مقدار توان، گشتاور و مقدار آلاينده هاي توليدي افزايش يافتند. مقايسه ي دو حالت پرخوراني و مکش طبيعي نشان مي دهد که مقدار افزايش براي دوده در حالت پرخوراني کمتر از حالت ديگر مي-باشد همچنين اين مقايسه نشان مي دهد که مقدار توليد NO در حالت مکش طبيعي کمتر از حالت ديگر مي باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شروانی تبار، م.، و اسمعیل نژاد، ر.، و رضوی، س.، و جعفری، م. (1398). بررسی تاثیر فشار بالا و پایین دست انژکتور مقطع حلقوی بر روی عملکرد موتور دیزل. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 49(4 (پیاپی 89) ), 125-134. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=502988



Vancouver : کپی

شروانی تبار محمدتقی، اسمعیل نژاد رسول، رضوی سیداسماعیل، جعفری محمد. بررسی تاثیر فشار بالا و پایین دست انژکتور مقطع حلقوی بر روی عملکرد موتور دیزل. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز. 1398 [cited 2021November30];49(4 (پیاپی 89) ):125-134. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=502988



IEEE : کپی

شروانی تبار، م.، اسمعیل نژاد، ر.، رضوی، س.، جعفری، م.، 1398. بررسی تاثیر فشار بالا و پایین دست انژکتور مقطع حلقوی بر روی عملکرد موتور دیزل. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, [online] 49(4 (پیاپی 89) ), pp.125-134. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=502988.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 42 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی