برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه برنامه بازي هاي بومي-محلي و طناب زني بر ميزان رشد مهارت هاي حرکتي ظريف کودکان 6 تا 8 سال

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي، دانشگاه تهران، تهران، ايران
 
چکیده: 
هدف تحقيق: هدف از اين تحقيق مقايسه برنامه بازي هاي بومي-محلي و طناب زني بر ميزان رشد مهارت هاي حرکتي ظريف کودکان 6 تا 8 سال پسر بود. روش تحقيق: به اين منظور 120 کودک 6 تا 8 ساله از بين مدارس ابتدايي شهر تهران به صورت تصادفي خوشه اي انتخاب شدند. آن ها در چهار گروه برنامه بازي هاي بومي-محلي، طناب زني، ترکيبي و گروه کنترل قرار گرفتند. افراد بعد از اجراي پيش آزمون به شيوه همتا سازي قرار گرفتند. برنامه به صورت 4 ماه (16 هفته، هر هفته 2 جلسه و هرجلسه 50 دقيقه) در گروه ها انجام گرفت. در هفته هفدهم پس آزمون اجرا شد. در اين آزمون براي آزمودن فرضيه ها از روش تحليل واريانس چند متغيره(MANOVA) و آناليز واريانس يک طرفه(ANOVA) استفاده شد. نتايج نتايج نشان دادکه سه گروه برنامه بازي هاي بومي-محلي، برنامه طناب زني و گروه ترکيبي در مهارت هاي حرکتي ظريف نسبت به گروه کنترل عملکرد بهتري داشتند(p>0/05). در مهارت هاي کنترل بينايي-حرکتي و سرعت و چالاکي اندام فوقاني گروه برنامه طناب زني نسبت به گروه برنامه بازي هاي بومي-محلي عملکرد بهتري داشتند، ليکن در مهارت سرعت پاسخ گروه بازي هاي بومي-محلي نسبت به گروه طناب زني عملکرد بهتري نشان داد. همچنين در هر سه مهارت بنيادي گروه ترکيبي تاثير بيشتري نسبت به سه گروه آزمايشي ديگر داشتند. بحث و نتيجه گيري: با توجه به نتايج بدست آمده، برنامه هاي آموزشي مورد استفاده مي تواند تجربه حرکتي مناسبي براي کودکان باشند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

هاشمی، ا.، و شیخ، م. (1397). مقایسه برنامه بازی های بومی-محلی و طناب زنی بر میزان رشد مهارت های حرکتی ظریف کودکان 6 تا 8 سال. روانشناسی ورزش, 3(1 ), 111-122. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=502771



Vancouver : کپی

هاشمی ایوب، شیخ محمود. مقایسه برنامه بازی های بومی-محلی و طناب زنی بر میزان رشد مهارت های حرکتی ظریف کودکان 6 تا 8 سال. روانشناسی ورزش. 1397 [cited 2021December07];3(1 ):111-122. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=502771



IEEE : کپی

هاشمی، ا.، شیخ، م.، 1397. مقایسه برنامه بازی های بومی-محلی و طناب زنی بر میزان رشد مهارت های حرکتی ظریف کودکان 6 تا 8 سال. روانشناسی ورزش, [online] 3(1 ), pp.111-122. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=502771.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 286 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی