برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1399 , دوره  - , شماره  50 ; از صفحه 81 تا صفحه 95 .
 
عنوان مقاله: 

يادگيري، ياددهي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* آموزش و پرورش منطقه سندرک
 
چکیده: 
ازآنجائيکه آموزش وپرورش کليدتوسعه همه جانبه جوامع بشري است، يکي از اساسي ترين وظايف و مأموريت هاي خودرا تربيت انساني کيفي، توسعه يافته و مولد مي داند. نيروي انساني کارآمد با تأکيد بر دانش، مهارت و انديشه هاي بلند موجب تحول وپيشرفت جامعه مي شود. تغيير و تحولات دنياي کنوني ايجاب مي کندکه دستگاه تعليم وتربيت ازطريق تدارک زمينه هاي تربيتي، شايستگي هاي لازم رادرافرادبراي تامين سعادت ونيکبختي جامعه فراهم نمايد، تادانش آموزان بتوانند به رشدعلايق، استعدادها وتوانمندي هاي خود پي ببرند. خوشبختانه با ارتقاءسطح علمي و فرهنگي جامعه، متخصصان تعليم وتربيت بادراختيارگذاشتن حاصل يافته هاي علم روانشناسي و مشاوره و اصول وقوانين آن، تلاش کرده اند درطرح ريزي برنامه هاي آموزشي وانتخاب معلمان در امر تدريس؛ شکوفايي استعداد هاي بالقوه دانش آموزان وايجادانگيزه تحصيلي دانش آموزان هرچه بيشتر مفيد و مؤثر باشند. آنان در يافته هاي خود، بر مباحثي چون رشد، خصوصيات رواني، عاطفي، اجتماعي وجسماني کودکان ونوجوانان، روش ها و هدف هاي آموزشي، روش هاي ايجادانگيزه واستعدادها و علايق دانش آموزان تاکيد دارند. و ازآنجاکه معلمان اوقات بيشتري رابا دانش آموزان مي گذرانند، بهترازسايرکارکنان مدرسه وزودترازآنان مي توانندبه دانش آموزان کمک کنند. معلمان درحين تدريس درکلاس درس، مشکلات دانش آموزان را از قبيل ناسازگاري، انزواطلبي، اختلال در يادگيري، مسائل خانوادگي، .... راشناسايي مي کنند...
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زارعی سندرکی، م. (1399). یادگیری, یاددهی. پژوهشنامه اورمزد, -(50 ), 81-95. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=501764



Vancouver : کپی

زارعی سندرکی مصطفی. یادگیری, یاددهی. پژوهشنامه اورمزد. 1399 [cited 2022January26];-(50 ):81-95. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=501764



IEEE : کپی

زارعی سندرکی، م.، 1399. یادگیری, یاددهی. پژوهشنامه اورمزد, [online] -(50 ), pp.81-95. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=501764.



 

 
بازدید یکساله 674 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی