برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  11 , شماره  42 ; از صفحه 37 تا صفحه 53 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش سرزندگي تحصيلي بر موفقيت تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي دانش آموزان دختر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روانشناسي، دانشگاه آزاد خوراسگان، اصفهان، ايران
 
چکیده: 
اين پژوهش با هدف بررسي اثربخشي آموزش سرزندگي تحصيلي بر موفقيت تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي دانش آموزان دختر انجام شد. جامعه آماري پژوهش حاضر شامل همه دانش آموزان دختر پايه سوم دوره اول متوسطه شهر مشهد در سال تحصيلي 95-1394 بودند. در يک طرح نيمه آزمايشي 40 دانش آموز به روش نمونه گيري تصادفي چندمرحله اي انتخاب و به طور تصادفي در دو گروه (هر گروه 20 نفر) جايگزين شدند. گروه آزمايش 12 جلسه 70 دقيقه اي (دو جلسه در هفته) با روش سرزندگي تحصيلي آموزش ديد و گروه کنترل آموزشي دريافت نکرد. هر دو گروه پرسشنامه هاي موفقيت تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي را به عنوان پيش آزمون، پس آزمون و پيگيري تکميل کردند. داده ها به روش تحليل واريانس با طرح اندازه گيري مکرر و با کمک نرم افزار SPSS-21 تحليل شدند. يافته ها نشان داد در مراحل پس آزمون و پيگيري بين گروه هاي آزمايش و کنترل در متغيرهاي موفقيت تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي دانش آموزان دختر تفاوت معناداري وجود داشت. به عبارت ديگر آموزش سرزندگي تحصيلي در مراحل پس آزمون و پيگيري باعث افزايش معنادار موفقيت تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي دانش آموزان دختر شد (01/0>P).
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فولادی، ا.، و کجباف، م.، و قمرانی، ا. (1397). اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر موفقیت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 11(42 ), 37-53. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=499839



Vancouver : کپی

فولادی اسما، کجباف محمدباقر، قمرانی امیر. اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر موفقیت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1397 [cited 2022January28];11(42 ):37-53. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=499839



IEEE : کپی

فولادی، ا.، کجباف، م.، قمرانی، ا.، 1397. اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر موفقیت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 11(42 ), pp.37-53. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=499839.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 339 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی