برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  11 , شماره  42 ; از صفحه 13 تا صفحه 36 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش راهبردهاي خودتنظيمي بر انگيزش تحصيلي و اضطراب امتحان در دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه آزاد خوي، خوي، ايران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به منظور بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي خودتنظيمي بر انگيزش تحصيلي و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پايه نهم شهرستان تسوج انجام شد. طرح مطالعه از نوع نيمه تجربي به صورت طرح پيش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماري شامل همه دانش آموزان دختر پايه نهم شهرستان تسوج در سال تحصيلي 1395-1394 بود. در اين راستا، 55 نفر از دانش آموزان دختر پايه نهم شهر تسوج به شکل تصادفي در دو گروه آزمايشي (28 نفر) و گروه کنترل (27 نفر) جايگزين شدند. پس از اجراي پيش آزمون، اعضاي گروه آزمايش تحت آموزش راهبردهاي خودتنظيمي به مدت 8 جلسه 100 دقيقه اي قرار گرفتند؛ اما طي اين مدت مداخله اي بر روي گروه کنترل صورت نگرفت. از پرسشنامه ي انگيزش تحصيلي (AMS) والرند و همکاران و پرسشنامه اضطراب امتحان فيليپس (PAQ) جهت جمع آوري داده ها و براي آزمون فرضيه ها نيز از روش آماري کوواريانس يک راهه استفاده شد. نتايج پژوهش نشان داد که تفاوت معناداري بين دانش آموزان گروه کنترل و آزمايش در هر سه خرده مقياس انگيزش تحصيلي (دروني، بيروني و بي انگيزشي) و اضطراب امتحان وجود دارد
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جلیل زاده، ح.، و زارعی، ح. (1397). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان در دانش آموزان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 11(42 ), 13-36. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=499836



Vancouver : کپی

جلیل زاده حکیمه، زارعی حیدرعلی. اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان در دانش آموزان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1397 [cited 2022January28];11(42 ):13-36. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=499836



IEEE : کپی

جلیل زاده، ح.، زارعی، ح.، 1397. اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان در دانش آموزان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 11(42 ), pp.13-36. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=499836.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 304 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی