برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  11 , شماره  41 ; از صفحه 39 تا صفحه 58 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه اثر بخشي يادگيري مشارکتي و سنتي بر مهارت هاي ارتباطي و خودکارآمدي دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه شهيد مدني آذربايجان
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف مقايسه اثر بخشي يادگيري مشارکتي و سنتي بر افزايش مهارت هاي ارتباطي و خودکارآمدي دانش آموزان انجام گرفته است. جامعه آماري شامل دانش آموزان دختر سال سوم دوره دوم متوسطه رشته علوم انساني شهرستان بوکان در سال تحصيلي 95-94 مي-باشد که 60 نفر از آنان با استفاده از روش نمونه برداري خوشه اي انتخاب شدند. 30 نفر از دانش آموزان انتخاب شده به شيوه يادگيري سنتي و 30 نفر نيز با يادگيري مشارکتي تحت آموزش قرار گرفتند. پژوهش حاضر، يک پژوهش نيمه آزمايشي است که در آن، از پرسشنامه مهارت هاي ارتباطي جرابک و پرسشنامه خودکارآمدي عمومي شرر استفاده شده است. براي بررسي سؤالات پژوهش از تحليل کوواريانس استفاده شد. نتايج بدست آمده نشان داد اثر بخشي يادگيري مشارکتي و سنتي بر افزايش مهارت هاي ارتباطي و خودکارآمدي دانش آموزان به صورت معني دار متفاوت است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

گل محمدنژاد بهرامی، ع. (1397). مقایسه اثر بخشی یادگیری مشارکتی و سنتی بر مهارت های ارتباطی و خودکارآمدی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 11(41 ), 39-58. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=499799



Vancouver : کپی

گل محمدنژاد بهرامی علیرضا. مقایسه اثر بخشی یادگیری مشارکتی و سنتی بر مهارت های ارتباطی و خودکارآمدی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1397 [cited 2022January25];11(41 ):39-58. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=499799



IEEE : کپی

گل محمدنژاد بهرامی، ع.، 1397. مقایسه اثر بخشی یادگیری مشارکتی و سنتی بر مهارت های ارتباطی و خودکارآمدی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 11(41 ), pp.39-58. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=499799.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 150 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی