برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1398 , دوره  18 , شماره  72 ; از صفحه 201 تا صفحه 224 .
 
عنوان مقاله: 

تأثير گروه تعليمي و گروه حساسيت آموزي بر ميزان اشتباهات ناشي از انتقال متقابل منفي مشاوران/ رواندرمانگران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مشاوره و راهنمايي، دانشکده روان‌شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه آزاد رودهن، تهران، ايران
 
چکیده: 
هدف: مشاور شدن بدون رشد کردن، خودآگاهي و کمال يافتن، امکان پذير نيست و خودکاوي و خود اکتشافي از طريق دريافت مشاوره و روان درماني؛ فرصت هاي بي نظيري را در اين زمينه در اختيار مشاور مي گذارد. هدف اين پژوهش بررسي و تعيين تأثير روان درماني گروهي با رويکرد تعليمي و رويکرد حساسيت آموزي بر ميزان اشتباهات ناشي از انتقال متقابل روان نژندانه ي مشاوران و رواندرمانگران است. روش: براي اين منظور 45 نفر (28 زن و 17 مرد) از مشاوران داراي تحصيلات تکميلي و شاغل در مراکز مشاوره دانشگاهي شهر تهران بطور تصادفي از ميان جامعه آماري (135 نفر) انتخاب و به طور مساوي در دو گروه آزمايشي و يک گروه کنترل قرار داده شدند. يافته ها: مقايسه نتايج اجراي مداخله هاي گروهي (هرکدام 8 جلسه 90 دقيقه تا 2 ساعت) روي مشاوران به وسيله «سياهه اشتباهات درماني مشاوران» در پيش آزمون و پس آزمون، نشان داد که هر دو گروه تعليمي و حساسيت آموزي در مقايسه با گروه کنترل، بر کاهش ميزان اشتباهات ناشي از انتقال متقابل منفي مشاوران تأثير معناداري داشته اند. نتيجه گيري: دريافت مشاوره و روان درماني و نظارت شخصي و گروهي در کاهش اشتباهات مشاوران در فرايند کار با مراجعان مؤثر است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خاک پور، ر. (1398). تأثیر گروه تعلیمی و گروه حساسیت آموزی بر میزان اشتباهات ناشی از انتقال متقابل منفی مشاوران/ رواندرمانگران. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره), 18(72 ), 201-224. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=498894



Vancouver : کپی

خاک پور رضا. تأثیر گروه تعلیمی و گروه حساسیت آموزی بر میزان اشتباهات ناشی از انتقال متقابل منفی مشاوران/ رواندرمانگران. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره). 1398 [cited 2021September27];18(72 ):201-224. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=498894



IEEE : کپی

خاک پور، ر.، 1398. تأثیر گروه تعلیمی و گروه حساسیت آموزی بر میزان اشتباهات ناشی از انتقال متقابل منفی مشاوران/ رواندرمانگران. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره), [online] 18(72 ), pp.201-224. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=498894.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 62 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی