برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1399 , دوره  14 , شماره  52 ; از صفحه 117 تا صفحه 142 .
 
عنوان مقاله: 

اثر پرستيژ، تمايز، تجربه، منافع اجتماعي برند بر بهره وري برند به واسطه جذابيت برند و شناسايي برند مشتري (مورد مطالعه چرم تبريز)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مديريت بازرگاني، دانشگاه پيام نور، تهران، ايران
 
چکیده: 
چرم يکي از جذاب ترين و پر سودترين صنايع و تجارت جهان به شمار مي رود، چرا که ارزش افزوده بسياري را عايد فعالان خود مي-کند. با اين حال شرايط صنعت چرم در ايران، وضعيتي متفاوت با جايگاه مورد انتظار دارد و همچنان با سطح مورد نظر در امرتوليد و صادرات فاصله دارد. هدف از اين مطالعه ايجاد و گسترش اهميت برند ملي در بين واحدهاي توليد کننده برند چرم تبريز و بررسي پيامدهاي حاصل از اين فرايند و کمک به بهره وري برند سازمان مي باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر روش در زمره ي تحقيقات توصيفي پيمايشي قرار دارد. جامعه آماري اين پژوهش کليه مشتريان و مصرف کنندگان برند چرم تبريز در سطح استان آذربايجان شرقي مي باشد. نتايج حاصل از اين پژوهش نشان مي دهد که پرستيژ برند بر جذابيت برند تأثير مثبت و معناداري داشته در حاليکه تأثير همين متغير (پرستيژ برند) بر شناسايي برند مشتري تأييد نگرديد. همچنين تمايز برند، منافع اجتماعي برند و تجربه برند بر جذابيت برند و جذابيت برند نيز بر شناسايي برند مشتري و بهره وري برند تأثيرگذار است. نتايج اين پژوهش حاکي از آن است که تمايز برند و تجربه برند بر شناسايي برند مشتري و شناسايي برند مشتري بر بهره وري برند تأثير معناداري دارد، ولي اثر منافع اجتماعي برند بر شناسايي برند مشتري تأييد نگرديد. نتيجه گيري نهايي اين اين پژوهش نشان داد که براي ايجاد بهره وري برند در صنعت چرم متغيرهاي تأثيرگذار زيادي را در نظر گرفت.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شیرمحمدی، ی.، و آبیاران، پ.، و هاشمی باغی، ز.، و طالقانی، غ. (1399). اثر پرستیژ, تمایز, تجربه, منافع اجتماعی برند بر بهره وری برند به واسطه جذابیت برند و شناسایی برند مشتری (مورد مطالعه چرم تبریز). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت), 14(52 ), 117-142. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=495279



Vancouver : کپی

شیرمحمدی یزدان، آبیاران پریسا، هاشمی باغی زینب، طالقانی غلامرضا. اثر پرستیژ, تمایز, تجربه, منافع اجتماعی برند بر بهره وری برند به واسطه جذابیت برند و شناسایی برند مشتری (مورد مطالعه چرم تبریز). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت). 1399 [cited 2021July29];14(52 ):117-142. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=495279



IEEE : کپی

شیرمحمدی، ی.، آبیاران، پ.، هاشمی باغی، ز.، طالقانی، غ.، 1399. اثر پرستیژ, تمایز, تجربه, منافع اجتماعی برند بر بهره وری برند به واسطه جذابیت برند و شناسایی برند مشتری (مورد مطالعه چرم تبریز). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت), [online] 14(52 ), pp.117-142. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=495279.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 181 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی