برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1396 , دوره  3 , شماره  9 ; از صفحه 1 تا صفحه 11 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي کج فهمي در مفاهيم حجم و گنجايش در بين دانش آموزان پايه ي ششم ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم پايه، دانشگاه فرهنگيان، تهران، ايران
 
چکیده: 
در دوره ي ابتدايي، تعدادي از مباحث رياضي، مفهومي و وتعداد ديگري، شهودي هستند و احتمال دارد در تدريس مباحث مفهومي کج فهمي در بين دانش آموزان ايجاد شود. هدف اين تحقيق بررسي کج فهمي هاي مفاهيم مربوط به حجم و گنجايش در بين دانش آموزان پايه ي ششم ابتدايي بود. طرح پژوهش حاضر با توجه به ماهيت موضوع و اهداف مورد نظر، از نوع تحقيقات توصيفي-مقايسه اي و همچنين تحليل کيفي است. نمونه آماري عبارت است از تعداد 353 نفر دانش آموز پايه ي ششم ابتدايي که از جامعه آماري دانش آموزان پايه ي ششم ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه 3 تبريز انتخاب شدند. ابزار گردآوري اطلاعات شامل پرسشنامه ارزيابي کج فهمي حجم و گنجايش بود. داده هاي بدست آمده به صورت کيفي تحليل شد که نتايج نشان داد اغلب دانش آموزان پايه ي ششم ابتدايي در درک درست مفاهيم حجم و گنجايش مشکل دارند. در مقايسه درک دو مفهوم نتايج نشان داد که ميزان کج فهمي در مفهوم گنجايش بيشتر است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عظیم پور، س.، و حسینی صدر، ص.، و واحدی، ح. (1396). بررسی کج فهمی در مفاهیم حجم و گنجایش در بین دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی. پویش در آموزش علوم پایه, 3(9 ), 1-11. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493881



Vancouver : کپی

عظیم پور سهراب، حسینی صدر صمد، واحدی حسین. بررسی کج فهمی در مفاهیم حجم و گنجایش در بین دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی. پویش در آموزش علوم پایه. 1396 [cited 2021September26];3(9 ):1-11. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493881



IEEE : کپی

عظیم پور، س.، حسینی صدر، ص.، واحدی، ح.، 1396. بررسی کج فهمی در مفاهیم حجم و گنجایش در بین دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی. پویش در آموزش علوم پایه, [online] 3(9 ), pp.1-11. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493881.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 601 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی