نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1395 , دوره  2 , شماره  4 ; از صفحه 3 تا صفحه 24 .
 
عنوان مقاله: 

جايگاه تاريخ و فلسفه علم در تربيت معلم فکور علوم

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خوارزمي/دانشگاه صنعتي شريف
 
چکیده: 
برنامه هاي درسي کنوني معلمان علوم در ايران، به دليل تأثير گرفتن از رويکردهاي ديسيپلين محور در آموزش علم و نيز درگير نکردن تعليمات تربيتي با محتوي تدريس، از تربيتِ معلماني فکور عاجز است. در اين مقاله ضمن تصريح اين دو اشکال جدي، از نوعي دانش جديد در تعليمات اين معلمان سخن گفته مي شود که در صورت ورود به برنامه درسي، مي تواند اين خلأ را از بين ببرد. اين دانش جديد که «تاريخ و فلسفه علم» ناميده مي شود و امروزه مورد توجه و اقبال جهاني واقع شده، چيست و چگونه مي تواند در برنامه درسي معلمان نقش بازي کند؟ بخش اصلي اين مقاله به دنبال پاسخ گفتن به اين دو سؤال اساسي است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غفاری، ش. (1395). جایگاه تاریخ و فلسفه علم در تربیت معلم فکور علوم. راهبردهای نوین تربیت معلمان, 2(4 ), 3-24. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493412



Vancouver : کپی

غفاری شهریار. جایگاه تاریخ و فلسفه علم در تربیت معلم فکور علوم. راهبردهای نوین تربیت معلمان. 1395 [cited 2022May23];2(4 ):3-24. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493412



IEEE : کپی

غفاری، ش.، 1395. جایگاه تاریخ و فلسفه علم در تربیت معلم فکور علوم. راهبردهای نوین تربیت معلمان, [online] 2(4 ), pp.3-24. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493412.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 155 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی