نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  2 , شماره  3 ; از صفحه 97 تا صفحه 110 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي ضرورت بکارگيري رويکرد آموزش معلم پژوهش محور در تربيت معلم

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پرديس صديقه طاهره (س) ساري، دانشگاه فرهنگيان
 
چکیده: 
امروزه ميزان علاقه مندي به آموزش معلم پژوهش محور در بين محققان تربيت معلم و جوامع اجتماعي تربيتي درحال افزايش است. آموزش با کيفيت بالا، بر توجه به اهميت آموزش معلمين از سطح ابتدايي تا آموزش سطوح توسعه حرفه اي جهت کمک به به روز رساني دانش معلمين، عمق بخشيدن به درک آنها و پيشرفت مهارتهايشان متمرکز شده است. هدف از رويکرد مبتني بر پژوهش توسعه فرايندهاي تفکر آموزشي معلم است. در اين رويکرد، مدرسه يک محيط کار ايستا نيست که معلم دانش آموزان را براي آموزش و پرورش آماده سازد، پويايي بيشتري براي تاکيد بر توسعه ومديريت خود معلم لازم است. هدف اصلي در آموزش معلمان مبتني بر رويکرد پژوهشي توليد معلم فکور است. معلمان بايد برنامه مطالعه اي داشته باشند که داراي ساختار آموزشي سيستماتيک باشد و دانش آموزان بايد از اين فرصت براي استدلال عملي، تصميم گيري و حل مشکلات آموزشي استفاده کنند. به عنوان نتيجه، اجراي برنامه هاي توسعه حرفه اي که بر اساس تئوري طراحي شده اند، کافي نيست. براي داشتن بهترين نتيجه، نياز به توسعه تجربياتي است که بر اساس شواهد کاري ايجاد ميشود. در اين مقاله ما رويکرد آموزش پژوهش محور را به عنوان موضوع اصلي سازماندهي آموزش و پرورش معلمين مورد بحث قرار خواهيم داد
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

احسانی تیلمی، س.، و زارعی کیاسری، ا.، و سیدحسینی، م. (1395). بررسی ضرورت بکارگیری رویکرد آموزش معلم پژوهش محور در تربیت معلم. راهبردهای نوین تربیت معلمان, 2(3 ), 97-110. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493391



Vancouver : کپی

احسانی تیلمی سلما، زارعی کیاسری ابراهیم، سیدحسینی مریم. بررسی ضرورت بکارگیری رویکرد آموزش معلم پژوهش محور در تربیت معلم. راهبردهای نوین تربیت معلمان. 1395 [cited 2022July06];2(3 ):97-110. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493391



IEEE : کپی

احسانی تیلمی، س.، زارعی کیاسری، ا.، سیدحسینی، م.، 1395. بررسی ضرورت بکارگیری رویکرد آموزش معلم پژوهش محور در تربیت معلم. راهبردهای نوین تربیت معلمان, [online] 2(3 ), pp.97-110. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493391.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 655 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی