برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  2 , شماره  3 ; از صفحه 73 تا صفحه 96 .
 
عنوان مقاله: 

نگاهي به توسعه حرفه اي معلمان فکور و تبيين درس پژوهي و فعاليت يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فرهنگيان، پرديس خواجه نصير کرمان/دانشگاه آزاد زاهدان
 
چکیده: 
توسعه حرفه اي معلمان ضروري است چرا که باعث ارتقاء کيفيت دانش و مهارت معلمان شده و بر کيفيت يادگيري دانش آموزان نيز تاثير مستقيم دارد. در طي اين فرايند معلم دريافت کننده است، اما بهره وران نهايي دانش آموزان هستند. در تعريف توسعه حرفه اي نکات گوناگون و حتي متفاوت مورد توجه قرار گرفته است، از چشم انداز نگاه سياستگذاران تا محوريت معلم. البته معلمان هما نند ظروف خالي نيستند که بايستي از طريق توسعه حرفه اي پر شوند يعني توسعه حرفه اي فقط از طريق برگزاري دوره هاي خاص و کلي، چه بسا خسته کننده، به منصه ظهور نخواهد رسيد. علاوه بر برگزاري دوره هاي خاص، "خود راهبر" ي و روش هاي "حل مسئله" نيز کار ساز ند. به عبارت ديگر، يادگيري حرفه اي بر "بافت"، "شخص يا تجارب زيسته"، و داده ها استوارند. در اينصورت، معلمان با نگاه ژرف به آنچه که در کلاس رخ داده به بصيرت حرفه اي مي رسند. با گره زدن تجارب به نظرات علمي در قالب دانش کاربردي بدنبال يافتن راه حل مناسب و ارائه شيوه هاي تدريس پويا در حرفه خود خواهند بود. مقاله حاضر مي کوشد با روش توصيفي-تحليلي به تبيين الگوهاي توسعه حرفه اي معلمان که داراي سه محور: استاندارد، مدرسه محور، و خود راهبر مي باشد، درس پژوهي يا همان پژوهش مشارکتي معلمان در تدريس و فعاليت هاي يادگيري که يکي از مهمترين ابزارهاي توسعه حرفه اي به شمار مي روند، بپردازد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کلانتری خاندانی، ع.، و فرخی، م. (1395). نگاهی به توسعه حرفه ای معلمان فکور و تبیین درس پژوهی و فعالیت یادگیری. راهبردهای نوین تربیت معلمان, 2(3 ), 73-96. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493385



Vancouver : کپی

کلانتری خاندانی عزت اله، فرخی محمدحسن. نگاهی به توسعه حرفه ای معلمان فکور و تبیین درس پژوهی و فعالیت یادگیری. راهبردهای نوین تربیت معلمان. 1395 [cited 2021September18];2(3 ):73-96. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493385



IEEE : کپی

کلانتری خاندانی، ع.، فرخی، م.، 1395. نگاهی به توسعه حرفه ای معلمان فکور و تبیین درس پژوهی و فعالیت یادگیری. راهبردهای نوین تربیت معلمان, [online] 2(3 ), pp.73-96. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493385.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 310 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی