برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1397 , دوره  4 , شماره  15 ; از صفحه 80 تا صفحه 103 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي و اعتباريابي مقياس ارزيابي بهسازي حرفه اي معلمان مبتني بر درس پژوهي: يک مطالعه ترکيبي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فرهنگيان، ايران
 
چکیده: 
هدف پژوهش طراحي مقياس ارزيابي بهسازي حرفه اي معلمان مبتني بر درس پژوهي بود. اين پژوهش به روش ترکيبي با راهبرد اکتشافي متوالي از نوع ابزارسازي انجام شد. در بخش کيفي با استفاده از نمونه گيري هدفمند و به کارگيري معيار اشباع نظري، مصاحبه هاي باز با 17 نفر از اعضاي هيات علمي متخصص در درس پژوهي، مدرسين درس پژوهي و معلمان مجري درس پژوهي انجام شد. داده ها به روش تحليل مضمون در نرم افزار Nvivoتحليل گرديد و چارچوب ارزيابي بهسازي حرفه اي معلمان براساس مدل درس پژوهي و در قالب شبکه مضامين تنظيم گرديد و با استفاده از معيارهاي اعتبارسنجي کيفي، اعتباريابي شد. بر اساس نتايج بخش کيفي پژوهش، چارچوب ارزيابي بهسازي حرفه اي معلمان (مضمون فراگير) داراي سه مضمون دانش، نگرش و مهارت (مضامين سازمان دهنده) و 51 مضمون پايه مي باشد. در بخش کمي پژوهش، براساس چارچوب مذکور ابزاري تهيه و روايي و اعتبار آن در يک نمونه 30 نفره سنجيده شد. پس از تحليل عاملي تاييدي و حذف مواردي که ارتباط مطلوبي با ملاک هاي بهسازي حرفه اي نداشتند، مقياس ارزيابي بهسازي حرفه اي معلمان مبتني بر درس پژوهي، شامل 3 ملاک(دانش، نگرش و مهارت) و 47 مولفه مي باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فلاحی، ع.، و مرزوقی، ر.، و محمدی، م.، و بختیاری، ا.، و ترک زاده، ج. (1397). طراحی و اعتباریابی مقیاس ارزیابی بهسازی حرفه ای معلمان مبتنی بر درس پژوهی: یک مطالعه ترکیبی. آموزش پژوهی, 4(15 ), 80-103. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493142



Vancouver : کپی

فلاحی عبدالخالق، مرزوقی رحمت اله، محمدی مهدی، بختیاری ابوالفضل، ترک زاده جعفر. طراحی و اعتباریابی مقیاس ارزیابی بهسازی حرفه ای معلمان مبتنی بر درس پژوهی: یک مطالعه ترکیبی. آموزش پژوهی. 1397 [cited 2021October23];4(15 ):80-103. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493142



IEEE : کپی

فلاحی، ع.، مرزوقی، ر.، محمدی، م.، بختیاری، ا.، ترک زاده، ج.، 1397. طراحی و اعتباریابی مقیاس ارزیابی بهسازی حرفه ای معلمان مبتنی بر درس پژوهی: یک مطالعه ترکیبی. آموزش پژوهی, [online] 4(15 ), pp.80-103. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493142.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 109 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی