برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  3 , شماره  1 ; از صفحه 79 تا صفحه 104 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه چارچوب پيشنهادي کاربردي براي معلمان جهت تربيت زيبايي شناسي کودکان با تأکيد بر گفتمان زيبايي شناسي ديويي، اشتاينر و ويگوتسکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربيتي، دانشگاه فرهنگيان، تهران، ايران
 
چکیده: 
تربيت زيبايي شناسي يکي از اهداف مهم تعليم و تربيت، مخصوصاً در دوره اوليه کودکي است. هدف از اين پژوهش، ارائه چارچوب پيشنهادي کاربردي براي معلمان جهت تربيت زيبايي شناسي کودکان در دوران اوليه کودکي است. براي اين منظور از روش سندکاوي و تحليل محتواي مقوله اي منابع موجود در پايگاه هاي داخلي و خارجي پيرامون تربيت زيبايي شناسي کودکان استفاده شد. از ميان منابع مرتبط با تربيت زيبايي شناسي، 65 منبع انتخاب شد و يافته هاي آن ها در حوزه اهداف و ضرورت هاي تربيت زيبايي شناسي، گفتمان هاي رايج زيبايي شناسي، دلالت هاي سه گفتمان رايج در حوزه تربيت زيبايي شناسي، و راهبردهايي براي تربيت زيبايي شناسي کودکان، کد گذاري و مقوله ها در جداول طبقه بندي شدند. در نهايت بر اساس مقولات به دست آمده، چارچوبي پيشنهاد شد که در آن، اهداف و ضرورت هاي تربيت زيبايي شناسي، گفتمان هاي رايج در حوزه تربيت زيبايي شناسي، دلالت هاي سه گفتمان، و راهبردهايي براي تربيت زيبايي شناسي کودکان معرفي شدند. معلمان با بهره گيري از اين چارچوب، مي توانند مقدمات اجراي تربيت زيبايي شناسي را براي کودکان در دوران اوليه کودکي فراهم سازند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کرمی، ز.، و یوسف زاده، م. (1397). ارائه چارچوب پیشنهادی کاربردی برای معلمان جهت تربیت زیبایی شناسی کودکان با تأکید بر گفتمان زیبایی شناسی دیویی, اشتاینر و ویگوتسکی. توسعه حرفه ای معلم, 3(1 ), 79-104. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493012



Vancouver : کپی

کرمی زهره، یوسف زاده محمدرضا. ارائه چارچوب پیشنهادی کاربردی برای معلمان جهت تربیت زیبایی شناسی کودکان با تأکید بر گفتمان زیبایی شناسی دیویی, اشتاینر و ویگوتسکی. توسعه حرفه ای معلم. 1397 [cited 2021October22];3(1 ):79-104. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493012



IEEE : کپی

کرمی، ز.، یوسف زاده، م.، 1397. ارائه چارچوب پیشنهادی کاربردی برای معلمان جهت تربیت زیبایی شناسی کودکان با تأکید بر گفتمان زیبایی شناسی دیویی, اشتاینر و ویگوتسکی. توسعه حرفه ای معلم, [online] 3(1 ), pp.79-104. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=493012.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 132 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی