برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي چارچوب ارزشيابي برنامه درسي جديد زبان انگليسي دوره متوسطه جمهوري اسلامي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه شيراز، شيراز، شيراز، ايران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به طراحي چارچوب ارزشيابي برنامه درسي جديد زبان انگليسي دوره متوسطه جمهوري اسلامي ايران با استفاده از روش پژوهش کيفي از نوع تحليل مضمون پرداخته است. مشارکت کنندگان بالقوه اين پژوهش سرگروه هاي آموزشي زبان انگليسي دوره متوسطه جمهوري اسلامي ايران، مؤلفان کتاب هاي درسي زبان انگليسي و کارشناسان ارزشيابي برنامه درسي بودند. نمونه گيري به صورت هدفمند و با رويکرد اشباع نظري داده ها صورت گرفت. داده ها با استفاده از مصاحبه نيمه ساخت يافته جمع آوري، سپس کدگذاري شده و مورد تحليل مضمون قرار گرفت. با استفاده از نرم افزار Nvivo10 شبکه مضامين ترسيم گرديد. يافته ها نشان داد که چارچوب ارزشيابي برنامه درسي شامل ابعاد اهميت ارزشيابي برنامه درسي، ويژگي هاي برنامه درسي جديد زبان انگليسي، ابعاد، ملاک ها و معيارهاي ابعاد و مشارکت کنندگان در ارزشيابي برنامه درسي مي گردد که هر کدام داراي زير ابعادي بودند که در شبکه مضامين به عنوان چارچوب ارزشيابي برنامه درسي زبان انگليسي سازمان دهي شدند. نتيجه گيري کلي اينکه يک چارچوب جامع بايد شامل همه ابعاد و زير ابعاد ذکر شده باشد. پيشنهاد مي گردد برنامه درسي جديد زبان انگليسي دوره متوسطه با استفاده از اين چارچوب مورد ارزشيابي قرار گيرد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خضری، ع.، و مرزوقی، ر.، و جهانی، ج.، و رزمجو، س. (1398). طراحی چارچوب ارزشیابی برنامه درسی جدید زبان انگلیسی دوره متوسطه جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 16(35 (پیاپی 62) ), 147-161. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=491293



Vancouver : کپی

خضری عباس، مرزوقی رحمت اله، جهانی جعفر، رزمجو سیدآیت اله. طراحی چارچوب ارزشیابی برنامه درسی جدید زبان انگلیسی دوره متوسطه جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1398 [cited 2021December04];16(35 (پیاپی 62) ):147-161. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=491293



IEEE : کپی

خضری، ع.، مرزوقی، ر.، جهانی، ج.، رزمجو، س.، 1398. طراحی چارچوب ارزشیابی برنامه درسی جدید زبان انگلیسی دوره متوسطه جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 16(35 (پیاپی 62) ), pp.147-161. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=491293.



 

 
بازدید یکساله 112 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی