برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي مدل بازاريابي سياسي شناختي(عصب پايه)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد تهران مرکز، تهران، جمهوري اسلامي ايران
 
چکیده: 
بازاريابي سياسي به عنوان يکي از علوم اجتماعي، ترکيبي از علوم بازاريابي، علم سياست وعلوم اجتماعي است. با توجه به اين موضوع که بازاريابي سياسي از رفتارهاي موجود در واقعيت امور سياسي به دانشگاه ها آمده است، و در دانشکده هاي علوم سياسي تئوري سازي شده است، بنابراين تئوري هاي موجود معمولا تنها تبيين کننده واقعيت ها هستند و معمولا لايه هاي پنهان و عميق تر اين علم در اين تئوري ها کمتر مورد توجه قرار گرفته دارد. محقق در اين پژوهش ابتدا تئوري هاي موجود بازاريابي سياسي را از منظر و ديدگاه خود نقد و سپس اقدام به ارائه يک مدل عصب پايه بازاريابي سياسي که بر اساس پژوهش بدست آمده است مي نمايد. نگاه نويسنده در نقد مدلهاي بازاريابي بين الملل بر اساس نگاه بازاريابي بوده و بر اساس اين نگاه مدلها بررسي شده اند. در نهايت محقق مدل بازاريابي عصب پايه را به عنوان يک مدل کاربردي که بر اساس عملکرد عصب ها و روش کارکرد مغز انسانها شکل گرفته است ارائه مي نمايد. امدل به دست آمده در اين پژوهش در سه سطح ارايه شده است: سطح يک سطح راي دهندگان و راي گيرندگان، سطح دوم سطح محيط نزديک داخل کشور که شامل رسانه داخلي و قوانيين داخلي است، مي باشد و سطح سوم سطح محيط سياسي خارج کشورکه شامل رسانه هاي بين المللي و نهاد هاي سياسي بين الملل مي باشد. در تدوين مدل از روش دلفي استفاده شده است و البته با توجه به اينکه مدل بايد آزمون گردد محقق با استفاده از ابزار pls اقدام به آزمون مدل با 384 نفر پاسخگو و به روش پرسشنامه در بخش راي دهندگان نموده است. ساير قسمتهاي مدل اين پژوهش از روش دلفي مورد آزمون قرار گرفته است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسینی، س.، و میرابی، و.، و رنجبر، م.، و حسن پور، ا. (1398). طراحی مدل بازاریابی سیاسی شناختی(عصب پایه). دانش سیاسی, 15(2 (پیاپی 30) ), 417-442. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=491218



Vancouver : کپی

حسینی سیدحمید، میرابی وحیدرضا، رنجبر محمدحسین، حسن پور اسماعیل. طراحی مدل بازاریابی سیاسی شناختی(عصب پایه). دانش سیاسی. 1398 [cited 2021September22];15(2 (پیاپی 30) ):417-442. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=491218



IEEE : کپی

حسینی، س.، میرابی، و.، رنجبر، م.، حسن پور، ا.، 1398. طراحی مدل بازاریابی سیاسی شناختی(عصب پایه). دانش سیاسی, [online] 15(2 (پیاپی 30) ), pp.417-442. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=491218.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 95 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی